کسب درآمد از کوتاه کننده لینک فارسی و رایگان

منتشر شده در: 24 دی 1399 ، 12:32

کوتاه کننده لینک چیست؟

کوتاه کردن لینک عبارت است از تبدیل یک لینک بلند به یک لینک کوتاه به طوری همچنان با کلیک روی آن مسیر آن عوض نشود و به همان صفحه قبل بروید. این فرایند با استفاده از تغییر مسیر یا redirect صفحه ای با لینک بلند انجام می گیرد.مثلا لینک https://seolight.net/product/link-building/ را هم می شود به این شکل کوتاه کرد: bit.ly/2WU8rC4

استفاده از سرویس های کوتاه کننده لینک در سئو

ممکن است علامت سوالی در ذهن شما به وجود بیاید که استفاده از سرویس لینک کوتاه به طور مداوم، باعث کاهش ارزش لینک های اصلی سایت نمی شود؟ در اینجا گفته می شود که اعتبار به لینک اصلی انتقال داده می شود. به عنوان مثال اگر شما لینک بلندی از سایت خود را در bit.ly به لینک کوتاه تبدیل کنید، گوگل توجه خود را به لینک اصلی منعطف می کند و اعتبار را به لینک اصلی منتقل می کند.

عده ای از سئوکاران نیز لینک کوتاه شده همان مطلب را در داخل متن مطلب می آورند و آن را تکنیکی در سئو سایت می دانند. شما هم امتحان کنید شاید مفید باشد

پیشنهاد ویژه: خرید بک لینک edu دانشگاهی معتبر

دلایل استفاده از لینک کوتاه

کاربران بنا به نیازشان و به دلایل مختلف از کوتاه کننده های لینک استفاده می کنند.

کوتاه کردن لینک های خیلی طولانی

لینک های طولانی چندان جالب نیستند و به همین خاطر اولین و مهم ترین دلیل استفاده از لینک کوتاه کن ها، کوتاه کردن لینک های طولانی است. در برخی موارد قادر به ارسال لینک های بلند نیستیم و چاره ای جز کوتاه کردن لینک نداریم که در زیر به چند مورد اشاره خواهد شد.

کسب درآمد از کوتاه کننده‌های لینک

کسب درآمد از اینترنت، موضوعی است که بیشتر افراد به آن علاقه دارند. اما یکی از روش‌هایی که برخی از افراد از آن برای کسب درآمد استفاده می‌کنند، کوتاه کردن لینک است. برخی از سرویس‌های کوتاه کننده لینک که در پایین معرفی می‌کنیم، امکان درآمدزایی دارند و شما می‌توانید با ثبت نام در آنها و کوتاه کردن لینک، کسب درآمد کنید.

روش کار این سرویس‌ها به این صورت است که شما در یکی از این سرویس‌ها ثبت نام می‌کنید و لینک‌های کوتاه‌شده را در جایی مانند وب‌سایت یا شبکه اجتماعی و هر جای دیگری قرار می‌دهید. زمانی که شخصی روی این لینک‌ها کلیک کند، مبلغی به پنل شما واریز می‌شود و زمانی که درآمد شما به میزان مشخصی رسید، می‌توانید آن را برداشت کنید.

 

کوتاه کردن لینک در شبکه های اجتماعی

اگر از کاربران شبکه های اجتماعی مانند توئیتر هستید، کوتاه کردن لینک امری حیاتی است. زیرا در توئیتر برای نوشتن کلمات سقفی تعیین شده و مجبور هستیم برای جلوگیری استفاده از کلمات اضافی، لینک های کوتاه شده را در متن قرار دهیم.

در قسمت بیو اینستاگرام هم از جمله مواردی است که از لینک کوتاه استفاده می شود. این کار به علت کوچک بودن سایز صفحه گوشی ها هوشمند انجام می شود.

♥ پیشنهاد ویژه: آموزش تولید محتوای حرفه ای در سئو سایت

کوتاه کردن لینک برای رد گیری کلیک ها

فروشگاه های اینترنتی برای ردیابی و آگاهی از تعداد کلیک ها مجبور به کوتاه کردن لینک های خود هستند و این یکی از اصلی ترین توجیه ها برای کوتاه کردن لینک های بلند است. در برخی موارد نمی شود تعداد کلیک روی لینک ها را شمارش کرد و یا بعضی اوقات آمارگیری وجود ندارد که تعداد کلیک ها را به شما بگوید، در اینجا برای آگاهی از تعداد کلیک ها باید از سرویس کوتاه کننده لینک استفاده کنید.

 

کوتاه کردن لینک برای لینک های فارسی

یکی از کاربردهای دیگر کوتاه کننده لینک، تبدیل لینک های حاوی آدرس فارسی به لینک کوتاه است. به خصوص مواردی که می خواهید آدرس صفحه ای که کلمات فارسی دارد را برای شخصی ارسال کنید و یا قصد دارید آن را در سایت بگذارید و مشاهده می کنید که آدرس بسیار طولانی است و در چنین مواردی کوتاه کننده لینک کار را راحت تر می کند.

 

کوتاه کردن لینک برای عدم نمایش لینک واقعی

برای این که مجبور نباشیم لینک اصلی را به کسی نشان دهیم می توان از لینک کوتاه استفاده کنیم. این مورد بیشتر در سایت های زیر مجموعه گیری استفاده می شود. زمانی که شما لینک اصلی را با استفاده از لینک کوتاه کن به کاربر دیگری ارسال می کنید، دیگر شخص نمی تواند متوجه کلیک روی  لینک شما بشود زیرا مستقیم به صفحه اصلی هدایت می شود. این گونه لینک ها به وفور در سایت های همکاری در فروش مشاهده می شود.

 

کوتاه کردن لینک برای غیر مستقیم کردن لینک

اگر دوست ندارید مستقیما به سایتی لینک بدهید، پیشنهاد ما به شما استفاده از لینک های کوتاه است. چون هم لینک طولانی کوتاه می شود و هم بنا به هر علتی که نمی خواهید به کسی لینک اصلی را بدهید می توانید از لینک کوتاه استفاده کنید.

 

معرفی بهترین سایت های کوتاه کننده لینک

اگر در اینترنت به جست و جو سایت های کوتاه کننده لینک بروید، می بینید که تعداد آنها بسیار زیاد است. اما سوالی که پیش می آید این است که می توان به همه آنها اطمینان کرد؟ اگر ما را همراهی کنید شما را با بهترین سایت های کوتاه کننده لینک آشنا خواهیم کرد. در انتخاب سرویس های کوتاه کننده لینک به دو نکته ی تعداد بک لینک های آن سایت و رتبه الکسا هم توجه کنید.

سرویس های خارجی فعال در زمینه کوتاه کردن لینک

حالا قصد داریم 9 سرویس کوتاه کننده لینک خارجی را به همراه امکاناتی که ارائه می دهند به شما معرفی کنیم.

۱. Bit.ly سرویس کوتاه کننده لینک بیت لی (با وی پی ان وارد شوید)

اگر بگوییم سرویس کوتاه کننده لینک بیت لی اولین و بهترین سایت کوتاه کننده لینک است اغراق نکرده ایم چرا که امکانات خوبی را در اختیار کاربران گذاشته است. بسیاری از وبمسترها انتخابشان برای سرویس کوتاه کننده لینک را بیت لی معرفی می کنند و مهم ترین دلیل آنها هم چیزی نیست جز رایگان بودن امکانات این سرویس! فقط اینکه برای وارد شدن باید وی پی ان خود را روشن نمایید.

از جمله ابزارهایی که بیت لی bit.ly در اختیارتان خواهد گذاشت عبارتند از : تاریخچه دقیق ، منابع کلیک لینک ها ، منطقه جغرافیایی کلیک کننده ها و امکان ویرایش لینک ها

 

۲. Tinyurl

همانند بیت لی این سرویس هم برای کوتاه کردن لینک ها هزینه ای دریافت نمی کند. با اینکه جزو قدیمی ترین سایت ها کوتاه کننده لینک به شمار می رود اما به شما اطلاعاتی در مورد لینک ها و تعداد کلیک ها صورت گرفته روی آنها نخواهد داد چرا که چنین امکانی را برای کاربران قرار نداده است.

 

۳. Ouo.io

سومین سرویس کوتاه کننده لینک Ouo.io است که با آن می توان درآمدزایی هم داشت. در این سرویس کاربرانی که لینک های کوتاه شده توسط شما را باز می کنند یک تبلیغ به آنها نمایش داده خواهد شد و آنها با تماشای کامل این تبلیغ موجبات درآمدزایی شما را فراهم می کنند و مبلغی به عنوان درامد به حساب شما افزوده شده و سپس به لینک اصلی منتقل خواهند شد.

 

۴. Is.gd

چهارمین سایت کوتاه کننده لینک هم Is.gd نام دارد. از جمله امکاناتی که توسط این سرویس ارائه می شود آنالیز دقیق کلیک روی لینک ها است.

 

۵. Ow.ly

این سایت که مالک آن HootSuite می باشد از جمله سرویس های خوب کوتاه کننده لینک به شمار می رود که پس از کوتاه کردن لینک خود، به آسانی قادر خواهید بود در شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری کنید.

 

۶. Tiny.cc

با این سرویس لینک ها خود را سفارشی کنید. سفارشی به معنی این است که می توانید لینک های خود را ویرایش کرده و آدرس مد نظر خود را به عنوان لینک کوتاه شده انتخاب کنید.

 

۷. AdF.ly

با سرویس adf.ly هم می توانید از طریق لینک های کوتاه شده کسب درآمد کنید. کسب درآمد در این سایت با واحد پولی دلار است و هر زمان که موجودی شما به 5 دلار یا بیشتر رسید می توانید درخواست برداشت خود را ثبت و آن را برداشت کنید.

 

۸. V.gd

همانند مورد ششم این سرویس هم به شما این امکان را می دهد که آدرس لینک کوتاه را به انتخاب خود وارد کنید.

۹. U.to

آخرین سرویس خارجی که قصد داریم معرفی کنیم، U.to است. در این سرویس می توانید تعداد دقیق کلیک ها و تعداد لینک های کوتاه شده را مشاهده کنید.

 

سرویس های ایرانی کوتاه کننده لینک

در بالا شما را با 9 سایت برتر کوتاه کننده لینک خارجی آشنا کردیم. حالا می خواهیم 3 سایت اول ایرانی فعال در زمینه کوتاه کننده لینک را هم معرفی کنیم.

 

۱. 1da.ir

وان دا اولین سرویس ایرانی کوتاه کننده لینک است که معرفی می کنیم. این سرویس ابزارهای جالبی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

وان دا دارای سرویس تبدیل لینک های بلند به کوتاه و البته درآمد زا می باشد. با کوتاه کردن لینک های بلند خود و اشتراک گذاری آنها و سپس بر مبنای هر بازدید مبلغی عاید شما خواهد شد که پس از رسیدن به حداقل 10 هزار تومان با ارسال درخواست واریز در عرض نیم ساعت واریز خواهد شد.

برای استفاده از این سرویس نیاز به پرداخت هیچ گونه هزینه ای نیست و به علاوه شما از این طریق هم می توانید درآمد هم کسب کنید. این سرویس برای کانال های تلگرامی هم چاره ای اندیشیده و رباتی طراحی کرده تا بتوانند راحت تر لینک های خود را مدیریت کنند. در این سرویس می توانید برای لینک های خود چند آدرس تعیین کنید.

 پیشنهاد مطالعه: معرفی و آموزش کوتاه کننده لینک؟

 

 

.

آیا سرویس های کوتاه کننده لینک ایرانی قابل اطمینان هستند؟

از جمله بحث هایی که همیشه بین وبمستران وجود دارد همین موضوع سرویس های کوتاه کننده لینک است. به عقیده برخی از آنها سرویس های کوتاه کننده لینک ایرانی را نمی توان مورد اعتماد دانست و شاید در برخی موارد دسترسی به آنها وجود نداشته باشد که البته ما هم با آنها تقریبا هم عقیده هستیم.

 

ربات کوتاه کننده لینک تلگرام

اگر در تلگرام فعالیت زیادی دارید و به دنبال راهی هستید تا از طریق همین تلگرام لینک های خود را کوتاه کنید توصیه ما به شما استفاده از ربات ShortUrls_Bot است. این ربات به سرویس goo.gl وصل است و در برخی موارد هم لینک کوتاه شده توسط سرویس بیت لی را در اختیار شما قرار می دهد. کافی است در تلگرام خود عبارت ShortUrls_Bot را جست و جو و استارت را بزنید.

چکیده مطلب url shortener

در این مطلب بهترین سرویس های کوتاه کننده لینک را معرفی کردیم. برای اینکه سرویس های بیشتری در این زمینه پیدا کنید عبارت URL Shortening را در اینترنت جست و جو کنید تا با خیل عظیم سایت های کوتاه کننده لینک آشنا شوید. برای استفاده از سرویس ها اولویت به ترتیب و بر اساس معرفی است که در بالا انجام شده است. اگر چنانچه سرویس های دیگری در این زمینه می شناسید در قسمت نظرات ما را با آنها آشنا کنید.