دلایلی که خرید هاست اشتراکی پیشنهاد می شود

منتشر شده در: 21 تیر 1400 ، 09:13

دلایلی که خرید هاست اشتراکی پیشنهاد می شود

خرید هاست اشتراکی با کیفیت، امروزه در ایجاد نمودن و میزبانی از وب سایت ها، بسیار استفاده می شود و روز به روز تعداد ارائه دهندگان خدمات آن افزایش می یابد.. برای انتخاب هاست پر سرعت و مناسب برای وب سایت، راهکارهای گوناگونی در دسترس قرار دارد که گزینش مناسب ترین آنها برای تضمین موفقیت در فضای آنلاین ضرورت دارد. هرچند دست یافتن به بهترین هاست اشتراکی مسیر طولانی و پیچیده ای را طی کرده است، اما امروزه می توان به سادگی عملکرد آن را تشریح نمود. تعریف مفهومی این واژه اشاره با این مضمون دارد که با خرید هاست اشتراکی، میزبانی یک وب سایت در سروری انجام شود که به طور همزمان میزبان چندین وب سایت دیگر نیز هست و بدون اینکه وب سایتها ارتباطی با یکدیگر داشته باشند و مزاحمی برای سایرین ایجاد نمایند، مستقلا تحت کنترل توسط مدیریت قرار دارند.

مزایای استفاده از هاست اشتراکی وب سایت عبارت است از اینکه نیازی نیست فرد به امور نگهداری سرور رسیدگی کند و به طور مداوم بر انجام فعالیتها نظارت داشته باشد. همچنین استفاده از هاست به صورت اشتراکی با سایر وب سایتها از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه خواهد بود.

درباره هاست اشتراکی با اطلاعات قبلی خود پیش داوری نکنید.

تصور اکثر مردم درباره هاست اشتراکی با توجه به ذهنیات گذشته آنها شکل گرفته است. واژه مشترک به کار گرفته شده در این عبارت برای افراد گمراه کننده است و دید نامطلوبی را ایجاد مینماید. این کار مانند این است که یک کتاب و محتویات آن را از روی طرح جلد آن مورد قضاوت قرار دهیم. اکنون زمان آن فرا رسیده است که تغییرات اساسی در این طرز فکر ایجاد شود.

زمانی که کاربران متوجه میشوند که در میزبانی وب سایت به صورت اشتراکی باید تمامی شرکت کنندگان منابع خود را در یک سرور بارگذاری نمایند، این سوال در ذهنشان شکل میگیرد که آیا در صورت استفاده مختلف از منابع، پرداختهای یکسانی صورت خواهد گرفت؟ با کمی تامل مشخص میشود که استفاده از این شیوه برای سنجش ارزش هاست اشتراکی نامناسب است. برای ارزیابی میزبانی اشتراکی وب سایت بهترین راه این است که کاربر خدماتی را که در هاست مشترک دریافت میکند را با خدمات ارائه شده در هاست اختصاصی مقایسه نماید. همچنین هاست بصورت اشتراکی باید از لحاظ قیمت نیز با هاست اختصاصی مورد قیاس واقع شود. چنانچه در مقایسه این دو هاست، نتیجه حاصل دلالت بر دریافت خدمات ایدهآل با هزینه کمتر در هاست اشتراکی داشته باشد، دیگر نیازی به بررسی موارد دیگری که به نحوه عملکرد هاست مشترک ارتباط دارد نخواهد بود.

به کار گیری هاست اشتراکی برای چه کسانی سودمند است؟

استفاده از هاست اشتراکی برای وبلاگ نویسان و دارندگان وب سایتهای شخصی و تمام کسانی که تمایلی به انجام فعالیتهای نگهداری سرور ندارند، ایدهآل است.

در زمان راه اندازی یک کسب و کار کوچک و نوپا، خرید هاست اشتراکی و استفاده از خدماتی که اقتصادی و مقرون به صرفه هستند، ایدهآلتر هستند. اما برخی از صاحبان مشاغل منابع مالی لازم جهت راه اندازی یک سرور اختصاصی را در اختیار دارند و ترجیح میدهند از هاست اختصاصی برای کسب و کار خود استفاده نمایند. این افراد لازم است تا دانش فنی مورد نیاز مدیریت هاست را نیز به خدمت خود درآورند و مجموعه حرفهای و مناسبی را ایجاد نماند.

بسیاری از افراد تجربه کافی در زمینه میزبانی وب سایت ندارند و نیازی برای استفاده از سرور اختصاصی نیز احساس نمیکنند. بنابراین برای این افراد استفاده از هاست اشتراکی نسبت به سایر راههای میزبانی وب مناسبتر خواهد بود. تصور اینکه هاست مشترک صرفا برای وبلاگ نویسان و دارندگان وب سایت شخصی است، نادرست میباشد. استفاده از میزبانی مشترک وب سایت به تمام کسانی که معرفی محصول و یا خدمتی را به همه مردم جهان دارند توصیه میشود. استفاده صحیح از این امکان میتواند حداکثر درآمد را در کمترین زمان ممکن برای کاربران ایجاد نماید.

خرید میزبانی اشتراکی وب سایت گزینه مناسبی برای صاحبان کسب و کارها است زیرا تنها لازم است که فعالیتهای مدیریتی را بر عهده بگیرند، سایر اقدامات مراقبتی توسط گروه ارائه دهنده میزبانی صورت خواهد گرفت.

استفاده از هاست اشتراکی چه مزایای دارد؟

امروزه خرید هاست اشتراکی برای وب سایت رشد قابل توجهی داشته است و حتی برای کسانی که قادر به نگهداری وب سایت خود و تامین منابع مالی مورد نیاز آن نیستند نیز راه حلی مفید و سودمند ارائه میکند. به طور میانگین هزینه برنامههای هاست اشتراکی بین 3 تا 15 دلار در ماه است. با توجه به بازه زمانی که مشترک برای دریافت خدمات هاست درخواست مینماید، قیمت و هزینه متفاوتی تعریف میشود. هر چه بازه زمانی درخواست هاست طولانیتر باشد، مبالغ پرداختی نیز کمتر خواهد بود. این مزیت برای وبلاگ نویسان و دارندگان وب سایتهای شخصی قابل توجه است.

یکی از نگرانیهایی که کاربران هاست مشترک با آن روبهرو هستند، ایجاد خدشه در حریم خصوصی به دلیل وجود چندین وب سایت به طور همزمان در یک سرور است. شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی وب سایت مسئول حفظ حریم خصوصی افراد و کسب و کارها است. شرکت ارائه دهنده میزبانی با استفاده از برنامههای آنتی ویروس و فایروال به طور شبانه روزی سعی در تامین امنیت کاربران دارند و افراد میتوانند بدون هیچ گونه نگرانی از بابت مسائلی از این دست از خدمات هاست اشتراکی بهرهمند شوند. استفاده از میزبانی وب لینوکس یکی از مطمئنترین راههای پیش روی کاربران است زیرا این گزینه امنترین حالت میزبانی تا جایی است که سیستم عامل پیش روی میکند.

رمزگذاری SSL یک پروتکل شامل ارسال داده ها به روشی ایمن بین فرستنده و گیرنده است که برای وب سایت هایی که تصاویر، اسکریپت ها و سایر منابع را از وب سایتهای دیگر بارگیری مینمایند، قابل استفاده و به کارگیری است.

نتیجه گیری

برای انتخاب راهکار مناسب جهت خرید هاست اشتراکی برای وب سایت نباید عجولانه تصمیم گیری شود و بدون کسب اطلاعات لازم، صرفا بر اساس پیش داوری و ذهنیات قبلی هاست اختصاصی را مورد گزینش قرار داد. برای اتخاذ تصمیم صحیح باید ابتدا دادههای مورد نیاز راجمع آوری نموده و با دید باز راهکارهای موجود را مورد تحلیل و بررسی قرار داد. استفاده از هاست اختصاصی همواره ایدهآلترین راه پیش رو نیست و گاهی به کارگیری هاست اشتراکی، سرعت رسیدن کسب و کار به اهداف مورد انتظار را بیشتر مینماید. هاست اشتراکی با سرعت فزایندهای رو به پیشرفت حرکت میکند و به سادگی میتواند پاسخی درخور به نیاز تمام کاربران خود فراهم نماید. میزبانی مشترک پر سرعت و با کیفیت وب سایت، بهترین پیشنهاد برای وبلاگ نویسان معمولی، صاحبان مشاغل کوچک و متوسط​​، دارندگان وب سایت های شخصی و کسانی است که یا قادر به انجام فعالیتهای نگهداری وب سایت نیستند و یا تمایلی برای درگیر شدن با این موارد ندارند، میباشد. امروزه صاحبان مشاغل خرید هاست اشتراکی وب سایت را با توجه به میزان هزینه قابل قبول آن نسبت به میزبانی اختصاصی ارجح میدانند.