بهترین سواحل جنوب ایران؛ تجربه قدم‌زدن در آرامشی بی‌نظیر است!

منتشر شده در: 8 مهر 1400 ، 11:01

بهترین سواحل جنوب ایران؛ تجربه قدم‌زدن در آرامشی بی‌نظیر است!

جنوب ایران سرزمین پر رمز و رازی است. این سرزمین پر از ساحل‌های بکری است که در پاییز و زمستان بهترین گزینه‌ برای سفر هستند. قشم، کیش و هرمز از جزیره‌های شناخته شده جنوب هستند که هر کدام در نوع خود حیرت انگیزند.

ساحل‌های دیدنی جنوب ایران

خلیج فارس در ایران دارای چند جزیره است. بعضی از آنها مانند قشم و کیش، امتداد رشته کوه زاگرس هستند و بعضی مانند هرمز جزیره‌های نمکی هستند که به مرور زمان به صورت جزیره‌ای گنبدی در آمده‌اند. دریای عمان که بخشی از اقیانوس هند به شمار می‌آید از شمال به کشور ایران و از غرب به خلیج فارس می‌رسد. از آنجا که آبهای جنوب ایران بخشی از اقیانوس هستند، ساحل‌های جنوب ایران تفاوت زیادی با ساحل‌های شمال دارند. اگر به جزیره‌های جنوب سفری داشته باشید، حتما متوجه این تفاوت‌ها در زیبایی طبیعت منطقه خواهید شد. رنگ‌ خاک‌های هر جزیره و حتی هر ساحل منحصر به فرد است. غارهای طبیعی که در هر ساحل کشف می‌کنید، رمز و راز این سرزمین را با شما در میان می‌گذارند. در این مطلب به معرفی چند ساحل از ساحل‌های سه جزیره هرمز، قشم و کیش می‌پردازیم.

جزیره هرمز

جزیره هرمز از زیباترین و بکرترین جزایر جنوب ایران است. خاک این جزیره در چندین رنگ طبیعی دیده می‌شود که بهترین نمود آن در دره رنگین‌کمان است. مردم این جزیره با خاک‌های رنگی هرمز صنایع دستی درست می‌کنند و همچنین آنها را به عنوان ادویه خوراکی در غذا استفاده می‌کنند. تمام ساحل‌های این جزیره دیدنی هستند که به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم.

ساحل مفنق

دسترسی به این ساحل نسبت به دیگر ساحل‌های هرمز سخت است ولی زیبایی آن چه در روز و چه در شب که خاک شبیه به آسمانی پر ستاره برق می‌زند، ارزش چهل دقیقه پیاده روی از کنار جاده را دارد. در این ساحل بکر و آرام می‌توانید فیتوپلانکتون‌ها را نیز به چشم ببینید که نوار سبز نورانی را کنار ساحل خلق می‌کنند.

ساحل سرخ

خاک این ساحل شگفت‌انگیز به دلیل وجود مواد معدنی از جمله اکسید آهن به رنگ سرخ است. این همان خاکی است که در نان محلی هرمز به نام تُموشی و البته بسیاری از غذاهای دیگر این منطقه استفاده می‌شود. ساحل سرخ این جزیره بی‌شک از زیباترین ساحل‌هایی است که می‌توانید در دنیا ببینید.

 

جزیره قشم

این جزیره زیبا و دیدنی، بزرگترین جزیره ایران محسوب می‌شود که در طول سال میزبان گردشگرهای داخلی و خارجی زیادی است. جاذبه‌های گردشگری در قشم بر خلاف جزیره هرمز محدود به جاذبه‌های طبیعی نیستند. جاذبه‌های تاریخی و تفریحی قشم به اندازه جذابیت‌های طبیعی این منطقه جالب توجه هستند. در این جزیره جنوبی می‌توانید از ورزش‌ها و تفریح‌های آبی هیجان انگیزی نیز لذت ببرید. شما حتی ‌می‌توانید سفرتان به قشم را بی‌نظیر‌تر کنید. با اقامت در اقامتگاه بوم گردی قشم مطمئن باشید سفر باکیفیت و زیبایی را تجربه می‌کنید.

ساحل سوزا

سوزا یکی از شهرهای کوچک اطراف قشم است که ساحلی به رنگ طلایی دارد. رنگ این ساحل زیر نور آفتاب واقعا دیدنی و جذاب است. در این ساحل محل مناسبی برای دوچرخه سواری و پیاده روی ساخته شده تا گردشگرها به سادگی بتوانند از تمام اوقات خود در ساحل لذت ببرند.

ساحل زیتون

یکی دیگر از ساحل‌های محبوب جزیره قشم، ساحل زیتون است. در این پارک ساحلی می‌توانید از تفریحات آبی جزیره استفاده کنید. همچنین اغلب مرکزهای خرید قشم نیز در همین منطقه واقع شده‌اند. رستوران‌ها و کافه‌های بسیار خوبی در اطراف این ساحل وجود دارند تا بتوانید از هر نوع تفریحی که مد نظر دارید بهره ببرید.

 

جزیره کیش

جزیره کیش جزیره‌ای پرطرفدار است که نیاز چندانی به معرفی ندارد. در این جزیره نیز مانند قشم شما می‌توانید هر نوع تفریحی که به آن علاقه دارید را تجربه کنید. مرکزهای خرید مجهز، هتل‌های پنج ستاره، رستوران‌های بین‌المللی و دریایی، تفریحات آبی، کنسرت‌های موسیقی و ... همه از جاذبه‌های گردشگری کیش به شمار می‌آیند. این جزیره ساحل‌های جذاب زیادی دارد که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند. در صورتی سفر به جزیره‌ی زیبای کیش می‌توانید با اجاره سوئیت و ویلا در کیش گزینه‌های اقامتی مورد نظرتان را بررسی و در نهایت بهترین مورد را از قبل رزرو کنید. با این روش خیالتان از بابت جزییات سفر راحت می‌شود.

ساحل درختان نارگیل

درخت نارگیل از درخت‌های زیبا و خاصی است که در مناطق کمی امکان رشد دارد. ارتفاع این درخت به ۳۰ متر می‌رسد و برگهای آن نیز تا ۵ متر رشد می‌کنند. یکی از مناطقی که درخت نارگیل در آن به خوبی رشد می‌کند و میوه می‌دهد، جزیره کیش است. ساحل درختان نارگیل پر از این درختان سر به آسمان کشیده است. این ساحل چشم‌انداز منحصر به فردی دارد.

ساحل میرمهنا

ساحل میرمهنا بزرگترین پارک ساحلی کیش به شمار می‌آید و در بلوار دریا واقع شده است. دیدن منظره غروب خورشید از این ساحل بسیار دل‌انگیز است. پیست دوچرخه سواری بزرگی در این ساحل تعبیه شده که مورد توجه اغلب مسافران کیش است. تفریحات دریایی، آلاچیق‌های باصفا و رستوران‌های جذاب نیز از دیگر جاذبه‌های ساحل میرمهنا هستند. در مجاورت این ساحل می‌توانید از بولینگ لذت ببرید و از شهر زیرزمینی کاریز دیدن کنید. هتل پارامیس کیش یک گزینه‌ی اقامتی مناسب برای علاقه‌مندان به بازدید از این ساحل است.

ساحل مرجان

در شرق جزیره کیش ساحلی مرجانی وجود دارد که نه تنها بسیار زیباست، بلکه یکی از مراکز تفریحی کیش نیز محسوب می‌شود. در این ساحل می‌توانید انواع و اقسام موجودات آبزی رنگارنگ را به چشم ببینید. همچنین می‌توانید از تفریحات دریایی کیش مانند غواصی، جت اسکی، شاتل، پاراسل و ... لذت ببرید. این ساحل نیز مانند اغلب ساحل‌های کیش دارای پیست مخصوص دوچرخه سواری است.

 

#رزرو هتل  #قشم  #بوم گردی  #هرمز  #خلیج فارس  #رزرو سوئیت  #جزیره  #جنوب گردی  #سواحل جنوب  #سفر