برای تعمیرات موبایل در تهران به چه مراکزی مراجعه کنیم؟

منتشر شده در: 16 آبان 1400 ، 19:04

برای تعمیرات موبایل در تهران به چه مراکزی مراجعه کنیم؟

امروزه تعمیرات موبایل، یکی از مهم‌ترین تخصص‌هایی است که برای رفع مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به کار می‌رود. با گسترده‌تر شدن استفاده از گوشی‌های هوشمند، کاربران با مشکلات متعددی در گوشی‌های خود مواجه شده‌اند که به همین خاطر، مراکزی برای پاسخگویی به مشکلات سخت‌افزاری و یا نرم‌افزاری تحت عنوان تعمیرگاه گوشی در شهر‌ها و کشورهای مختلف ایجاد شده است. در این مقاله با ما باشید تا به بررسی مشکلات گوشی‌های هوشمند بپردازیم و با روش‌های تعمیرات موبایل و مراکزی که این خدمات را انجام می‌دهند، بیشتر آشنا شویم.

تلفن‌های هوشمند همراه

تلفن‌های هوشمند در مفهوم امروز، دستگاه‌‌های الکترونیکی هستند که دارای پردازنده مرکزی قدرتمندتر، فضای ذخیره‌سازی بیشتر، حافظه رم بیشتر، امکانات ارتباطی بیشتر مانند بلوتوث، وای‌فای و صفحه‌نمایش بزرگ‌تر از تلفن همراه معمولی هستند.

این نسل جدید از تلفن‌های همراه که با معرفی اولین گوشی آیفون در سال 2007، شروع خود را آغاز کرد، به شما این امکان می‌دهد که بازی‌های سه‌بعدی را انجام دهید، در وب بگردید، حساب فیسبوک، توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی خود را به‌روز کنید، تماس بگیرید و پیام‌های خود را با سرعت و آسانی بیشتری از طریق اپلیکیشن‌های ارتباطی ارسال نمایید.

علاوه بر ویژگی‌هایی که قبلاً به آنها اشاره شد، تلفن‌های هوشمند به سنسورهای ابتکاری مانند شتاب‌سنج یا حتی ژیروسکوپ نیز مجهز هستند. شتاب‌سنج‌ها وظیفه نمایش صفحه‌ها در حالت عمودی و افقی را دارند، درحالی‌که ژیروسکوپ‌ها امکان پشتیبانی از ناوبری مبتنی بر حرکت را برای بازی‌ها فراهم می‌کنند.

خرابی تلفن همراه

بااین‌همه برتری و توصیفاتی که از تلفن‌های همراه کردیم، آیا شما فکر می‌کنید این دستگاه‌های بی‌نقص و ضدضربه هستند؟ حتماً جواب خیر خواهد بود. همه ما یک یا چندین بار در طول عمر خود، اشتباهاتی را انجام داده‌ایم که باعث شده است تا اشیاء اطرافمان خراب شود. تلفن هوشمند نیز همانند این اشیاء می‌تواند در اثر سهل‌انگاری و یا اشتباه ما، خراب شود. به همین دلیل است که امروزه مراکز تعمیر موبایل، همواره مملو از افرادی است که در اثر فرسودگی گوشی، اشتباهات سهوی و ... گوشی خود را خراب کرده‌اند.

اما آیا با مشکلاتی که ممکن است برای گوشی‌های تلفن همراه شما پیش آید، آشنا هستید؟ اگر جوابتان منفی است، می‌توانید 5 تا از رایج‌ترین مشکلاتی که منجر به تعمیرات موبایل خواهد شد را در قسمت بعدی مشاهده کنید.

مشکلات رایج تلفن‌های همراه

از جمله مشکلات رایجی که ممکن است برای تلفن همراه شما ایجاد شود، می‌توان گفت:

  • تلفن هوشمند شما به‌آهستگی کار می‌کند: این مشکل یکی از رایج‌ترین مسائلی است که برای تلفن‌های هوشمند، به‌خصوص با فرسودگی بیشتر آن، ایجاد می‌شود. دلیل سرعت پایین، نصب برنامه‌های غیرضروری است که از RAM دستگاه شما استفاده کرده و تعداد زیادی فایل را در تلفن شما ذخیره می‌کند. همه برنامه‌ها و پرونده‌های غیرضروری را از تلفن همراه خود پاک کنید. اگر هنوز هم با این مشکل روبرو هستید، گوشی خود را ریست فکتوری کرده و یا به موبایل کمک ( تعمیرات موبایل تهران ) ارجاع دهید.
  • عمر ضعیف باتری: متأسفانه، این مشکل می‌تواند برای همه اتفاق بیفتند. مشکلات رایج تخلیه باتری، شارژ کند یا خرابی شارژ از نمونه‌هایی هستند که نشانه‌ای از خرابی و عملکرد نادرست گوشی ما است. در این حالت، بایستی کاربر از سالم بودن باتری گوشی خود اطمینان حاصل کند.
  • مشکل فضای ذخیره‌سازی: بیشتر فضای ذخیره‌سازی تلفن‌های هوشمند پر از عکس و فیلم است. هنگام خرید تلفن هوشمند جدید باید از فضای ذخیره‌سازی مراقبت کنید؛ زیرا بعد از چند روز وحشت شما برای کمبود فضای ذخیره‌سازی آغاز می‌شود. اگر گوشی شما همواره با فضای خالی روبروست اما برنامه خاصی روی آن نصب نکرده‌اید، بایستی برنامه‌های تلفن همراه گوشی خود را چک کنید.
  • گرمای بیش از حد: استفاده بیش از حد از تلفن‌های هوشمند مشکل گرمازدگی را به همراه دارد. میزان درگیری رم، پردازنده و گرافیک برای اجرای بازی‌های سنگین، اجرای هم‌زمان چندین برنامه و ... از مواردی هستند که باعث گرم‌شدن گوشی شما می‌شود. سعی کنید از تلفن خود در هنگام شارژ استفاده نکنید. از برنامه‌های مکنده CPU استفاده نکنید و به تلفن خود استراحت دهید. اگر همچنان مشکل گرمای بیش از حد در تلفن شما وجود دارد، برای تعمیرات موبایل اقدام کنید.
  • مشکلات ارتباطی در بلوتوث، وای‌فای و شبکه مخابراتی: ممکن است برای شما هم پیش‌آمده باشد که راه‌های ارتباطی از جمله بلوتوث، وای‌فای و اتصال شبکه شما کار نمی‌کند. در این موارد، بهتر است از عادی بودن شرایط در منطقه زندگی خود اطمینان حاصل کنید. سپس به مدت 60 ثانیه گوشی خود را در حالت هواپیما قرار دهید. اگر مشکل همچنان وجود داشته باشد و یا در روزهای آتی رفع نشود، بایستی به یک مرکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید تا از سالم بودن قطعات اطمینان حاصل شود. خدمات سرویس موبایل چیست؟
  • شکستن LCD گوشی: شکسته شدن ال‌سی‌دی گوشی و کارنکردن صفحه‌نمایش، از پرهزینه‌ترین اتفاقات مرتبط با تعمیرات موبایل است. درصورتی‌که صفحه‌نمایش گوشی شما شکسته شده و تاچ آن کار نکند، بایستی برای تعویض lcd گوشی خود اقدام کنید.

چه زمانی برای تعمیرات موبایل مراجعه کنیم؟

در پاسخ به این پرسش که برای تعمیر گوشی، چه زمانی بایستی اقدام کنیم، می‌توان گفت:

  • در ابتدا گوشی خود را بررسی کنید. مشکل یا مشکلات آن را یافته و در نظر داشته باشید.
  • در فضای مجازی چرخی بزنید و از راهکارهایی که برای تعمیرات گوشی ارائه شده است، استفاده کنید.
  • درصورتی‌که نیاز گوشی شما با راهکارهای معمولی قابل درست شدن نمی‌باشد، توصیه می‌کنیم راهکارهای تخصصی را نادیده گرفته و برای تعمیرات گوشی خود اقدام کنید.
  • در این مرحله بایستی گوشی خود را به یک مرکز تعمیرات موبایل سامسونگ یا هر برند دیگری که گوشی شما به آن تعلق دارد ببرید. اگر گوشی شما گارانتی دارد، می‌توانید از آن برای تعمیر گوشی استفاده کنید.
  • گارانتی موبایل یا همان ضمانت گوشی، تعهدی است که شرکت تولیدکننده به شما ارائه می‌کند. این تعهد در قابل خراب‌شدن قطعات دستگاه شما بوده و دارای مدت‌زمان محدودی است. در این تعهد، شرکت سازنده مشکل گوشی شما را در این مدت به‌صورت رایگان برطرف می‌کند. توجه کنید که معمولاً شرکت‌های گارانتی کننده، شرایطی را برای گوشی‌های موبایل در نظر می‌گیرند. به‌عنوان‌مثال، هیچ شرکتی تقریباً، گوشی آب‌خورده را جزو لیست شرایط گارانتی خود قرار نداده است.

شما می‌توانید برای تعمیرات موبایل خود و رفع مشکلات و خرابی تلفن خود، از خدمات مجموعه بزرگ موبایل کمک بهره‌مند شوید.

برای تعمیرات موبایل به چه مراکزی مراجعه کنیم؟

اگر گوشی تلفن شما دچار مشکل خاصی شده است، بایستی آن را به یک مرکز معتبر ارائه دهید. معتبر بودن یک مرکز تعمیراتی، نقش مهمی در تعمیرات گوشی شما خواهد داشت. از جمله ویژگی‌های مراکز معتبر تعمیرات گوشی می‌توان گفت:

  • کیفیت تعمیر تلفن: یک تعمیرگاه و نمایندگی تعمیرات موبایل خوب باید به ابزارها و تجهیزات مناسب و کافی برای تشخیص و تعمیر دستگاه شما مجهز باشد. بعضی از مغازه‌ها فاقد ابزار ضروری هستند. حتی برخی از آنها از تجهیزات ضعیفی مانند شمع استفاده می‌کنند که ممکن است در نهایت به صفحه اصلی تلفن شما آسیب برساند.
  • تجربه تعمیر: همان‌طور که می‌دانید، تلفن‌های همراه هرساله ویژگی‌های جدیدی را رو می‌کنند و اجزای تلفن‌های هوشمند در حال بهبود هستند. این ویژگی‌های جدید هرساله در دستگاه‌های جدید کشف و پیاده‌سازی می‌شوند. یک تعمیرکار بی‌تجربه، درصورتی‌که با اجزای سازنده آن تلفن شما آشنا نباشد، باعث صدمه زدن به آن شود.
  • تعویض قطعات: جدا از داشتن یک تجربه خوب برای تعمیرات موبایل، نکته دیگری که باید دررابطه‌با آن احتیاط کنید، آن است که هنگام جستجوی تعمیرگاه تلفن همراه، نوع قطعات تعویضی آنها اصل و نو باشد. اگر اخیراً گوشی‌ای را تعمیر کرده‌اید و متوجه شده‌اید که بعد از مدت کوتاهی کار نمی‌کند، شاید مربوط به قطعات یدکی باشد؛ بنابراین تأیید اینکه تعمیرکار کلیه قطعات یدکی خود را از یک تولیدکننده معتبر دریافت می‌کند، بسیار مهم است.
  • ضمانت‌نامه: یک تعمیرگاه مناسب و شایسته تلفن، همیشه موفقیت بسیار بالایی را برای شما تضمین می‌کند و همچنین به شما ضمانت دیگری می‌دهد که در صورت امکان پس از آن مشکلی در تلفن شما ایجاد می‌شود، می‌توانید برای تعمیر مجدد بازگردید. این یکی از ویژگی‌های مجموعه موبایل کمک است که تا 3 ماه تعمیرات گوشی را ضمانت می‌کند و از قطعات اورجینال برای تعمیر دستگاه شما استفاده خواهد کرد.
  • هزینه تعمیر: کاملاً منطقی است که همیشه قبل از نتیجه‌گیری برای انجام تعمیرات موبایل یا تعمیر موبایل در محل، قیمت‌ها را در تعمیرگاه‌های مختلف مقایسه کنید. اگرچه، ممکن است قیمت درنظر گرفته شده در مراکز تعمیرات رسمی بالا باشد، اما به دلیل کیفیت تعمیراتی که ارائه می‌دهند، می‌توان کیفیت را تضمین کرد.
  • همچنین از دیگر فاکتورهای مهم مرکز تعمیرات موبایل می‌توان به زمان و پشتیبانی آن اشاره کرد.

مجموعه موبایل کمک، افتخار آن را دارد که با داشتن تمامی این ویژگی‌ها و رعایت اصل مشتری‌مداری، خدمات خود را در راستای تعمیرات تخصصی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و فروش قطعات و گوشی‌های هوشمند، به‌تمامی کاربران در سراسر ایران ارائه کند.

برای هزینه تعمیرات موبایل چه بودجه‌ای در نظر بگیریم؟

هزینه تعمیرات گوشی شما به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. این موارد عبارت‌اند از:

  • نوع مشکل به وجود آمده: بسته به اینکه گوشی شما در چه قسمتی دچار مشکل شده است، نیازمند آن است که تعمیرات خاصی روی آن انجام شود. هرچقدر این تعمیرات تخصصی‌تر باشد، زمان و مهارت بیشتری برای آن نیاز است.
  • نیاز به تعویض قطعات: درصورتی‌که گوشی شما نیاز به تعویض قطعه داشته باشد، بایستی هزینه قطعه نو نیز پرداخت شود. به‌عنوان‌مثال در تعمیر گوشی سامسونگ، اگر تاچ ال‌سی‌دی به‌طورکلی خراب شود، بایستی یک صفحه‌نمایش LCD جدید جایگزین شود.

شما می‌توانید برای مشاهده هزینه تعمیر آیفون، گوشی سامسونگ و یا سایر برندهای دیگر را از صفحه "نرخ نامه اجرت موبایل کمک" مشاهده کنید.

معرفی مرکز تعمیرات گوشی موبایل کمک

موبایل کمک، یکی از شرکت‌های مطرح در حوزه موبایل است که خدمات مختلفی را ارائه می‌کند. این خدمات عبارتند از:

  • تعمیرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گوشی موبایل شما
  • فروش گوشی هوشمند از برند‌های مختلف
  • فروش قطعات و لوازم جانبی اورجینال و باکیفیت
  • پشتیبانی مشتریان دررابطه‌با تعمیرات و خرید گوشی

این مجموعه با داشتن یک تیم کارآمد، باتکیه‌بر تجربه کاری بیش از 8 سال در این حوزه، اکنون آماده است تا خدمات خود را به‌تمامی کاربران سراسر ایران ارائه کند. همچنین کاربرانی که در شهر تهران فعالیت می‌کنند، می‌توانند از پیک رایگانی که برای آن درنظر گرفته شده است، برای تحویل موبایل خود به موبایل کمک و در انتها پس از تعمیر با یک پیک رایگان جهت دریافت موبایل خود، استفاده کنند.

شما می‌توانید برای درخواست تعمیرات گوشی خود از صفحه "ثبت درخواست آنلاین تعمیر موبایل" و یا از طریق راه‌های ارتباطی در انتهای وب‌سایت اقدام کنید.