بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال 2022

منتشر شده در: 16 بهمن 1400 ، 21:27

قیمت ارز دیجیتال همیشه در حال نوسان است. اما آیا می‌دانستید که بیش از ۸۰۰۰ رمزارز در حال معامله و گردش در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد؟! بسیاری از مردم شاید نام بیت کوین را بیشتر از بقیه رمزارزها شنیده باشند اما بهتر است بدانید بازار ارزهای دیجیتال مملو از گزینه‌های جایگزین است. این گزینه‌های جانشین، دقیقا رمزارزهایی هستند که خرید و سرمایه‌گذاری در آن‌ها در سال ۲۰۲۲ بسیار سودمند و ارزشمند خواهد بود. در این مقاله برآنیم تا بهترین ارز دیجیتال ۲۰۲۲ را به شما معرفی کنیم تا سالی پر از سود و معاملات دلچسب را تجربه کنید. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم این فرصت را از دست ندهید و با بهترین ارز دیجیتال ۲۰۲۲ آشنا شده و در صدد خرید و سرمایه‌گذاری در آن‌ها باشید.

بهترین ارزهای دیجیتال سال 2022

بهترین ارزهای دیجیتال ۲۰۲۲ برای سرمایه‌گذاری

معاملات کریپتو بسیار هیجان‌انگیز هستند. شاید شما نیز از آن دسته افرادی هستید که قصد خرید ارز دیجیتال برای اولین بار را دارید. برای اینکه بهترین ارز دیجیتال ۲۰۲۲ را انتخاب کنید و بهترین ارزش‌گذاری را برای سرمایه خود داشته باشید باید طیف وسیعی از مسائل از جمله ارزش بازار، انتخاب بهترین مبادلات یا کارگزاری ارزهای دیجیتال با در نظر گرفتن میزان کارمزدهای کمیسیون آن ها، عملکرد گذشته و سوابق کاری انواع صرافی ها، تاریخچه قیمتی انواع ارزهای دیجیتالی که قصد خرید آن‌ها را دارید، مورد بررسی قرار دهید.

در این قسمت خلاصه‌ای از برخی از بهترین ارزهای دیجیتال ۲۰۲۲ را به شما معرفی خواهیم کرد:

ارز دیجیتال کاردانو با نماد معاملاتی ADA

رم در یک روز ساخته نشد! همه چیز به افرادی می‌رسد که صبور هستند! فراموش نکنید که صبر یک فضیلت است. کاردانو رمزارزی است که هم طرفداران زیادی دارد و هم سازمان‌ها و افراد بسیاری هستند که این رمزارز را به دلیل ویژگی‌های بنیان گذاران و تیم توسعه دهنده‌ای که در پشت آن است تایید نمی‌کنند. آنچه واضح است این است که در سال ۲۰۲۱ کاردانو از نظر داشتن بیشترین توسعه در GitHub، بلاک چین‌های رقیب خود را شکست داد. جامعه طرفداران کاردانو بسیار وفادار هستند. در سال گذشته (سال ۲۰۲۱) تعداد کیف‌پول‌های ADA به ۲.۵ میلیون رسید که در یک سال قبل از آن تنها ۱۹۰۰۰۰ تا بود. شرکت سامسونگ اخیرا شراکت خود را با پلتفرم راه حل‌های آب و هوایی Vertree برای مدیریت طرح درختکاری در ماداگاسکار با استفاده از فناوری بلاک چین برای تأیید و ردیابی هر مرحله از فرآیند احیای جنگل اعلام کرده است. آیا می‌دانید این پروژه از کدام بلاک چین استفاده می‌کند؟ بله. درست حدس زدید! کاردانو

ارز دیجیتال کاردانو

ارز دیجیتال الگوراند با نماد معاملاتی ALGO یکی از بهترین ارز دیجیتال ۲۰۲۲

مخالفان رمزارز اغلب به فقدان ارزش واقعی بسیاری از بلاک چین‌ها اشاره می‌کنند. با این حال مطمئناً دیدگاه آن‌ها در مورد Algorand این چنین نخواهد بود. چرا که پروتکل الگورند با هدف حل مشکل سه‌گانه بلاک چین اعم از مقیاس پذیری، سرعت و امنیت روی کار آمده است. پروتکل ALGO از مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها استفاده می‌کند و پروتکل استاندارد Algorand آن (ASA) می‌تواند برای ایجاد و استقرار توکن‌های جدید در شبکه عمل کند. الگوراند در سال ۲۰۱۷ توسط استاد MIT و برنده جایزه تورینگ سیلویو میکالی تأسیس شد.

ارز دیجیتال هدرا با نماد معاملاتی HBAR

Hashgraph Hedera یک بلاک چین نیست بلکه فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) است که خود را به عنوان یک جایگزین سریع تر، ارزان تر، ایمن‌تر و سازگارتر با محیط زیست معرفی می‌کند. طبق اطلاعیه وب‌سایت این شبکه «شبکه عمومی اثبات سهام Hedera، با اجماع هشگراف، به بالاترین درجه امنیت ممکن (ABFT) با سرعت‌های فوق‌العاده سریع و مصرف پهنای باند فوق‌العاده کم دست می‌یابد. هدرا با ترکیب بازده بالا، کارمزد کم و نهایی شدن تراکنش در چند ثانیه، راه را برای آینده دفتر کل عمومی پیش می‌برد.»

همچنین فهرست قابل توجهی از نام سازمان‌های جهانی را دارد که به عنوان شورای حاکم آن فعالیت می‌کنند. این سازمان‌ها از جمله گوگل، آی بی‌ام، بوئینگ، ال جی و دویچه تلکام هستند. بسیاری از معامله گران ارزش قیمت کنونی آن را کمتر از ارزش واقعی آن می‌دانند. این پروژه تعداد بیش از ۲ میلیارد تراکنش کل شبکه اصلی را که درست قبل از سال جدید ۲۰۲۲ به دست آورد برای خود رقم زده است. در هر صورت فناوری زیربنایی و برنامه‌های کاربردی بالقوه این پروژه قدرتمند به نظر می‌رسد و این باعث می‌شود که کاربران زیادی ارز دیجیتال هدرا را خریداری و در کیف پول‌های خود نگهداری کنند.

ارز دیجیتال پولکادات با نماد معاملاتی DOT

قابلیت همکاری بلاک چین اغلب منبع ناامیدی برای توسعه دهندگان در این حوزه است. با افزایش تعداد برنامه‌های مبتنی بر DeFi و NFT، پولکادات جایگاه بهتری را خواهد داشت. پولکادات برای اتصال زنجیره‌های خصوصی و کنسرسیومی، شبکه‌های عمومی و بدون مجوز، اوراکل‌ها و فناوری‌های آینده ساخته شده است که هنوز ایجاد نشده اند. این نشان از امید دارد که پولکادات در آینده ارزشی بسیار بیشتر از اکنون را خواهد داشت. CoinDesk در مورد ارز دیجیتال پولکادات این چنین گزارش داده است: «پولکادات اولین مجموعه پاراچین‌های خود را راه‌اندازی کرد. شبکه‌های فردی که به صورت موازی کار می‌کنند تا یک اکوسیستم هماهنگ و قابل تعامل را ایجاد کنند. پنج پاراچین اول که فعال می‌شوند، (Acala، Moonbeam، Parallel Finance، Astar و Clover) بر موضوعات مختلفی از امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، سرمایه‌گذاری‌ها و وام‌ها متمرکز هستند.

این پروژه حتی زنجیره‌های عمومی و خصوصی را به هم متصل می‌کند. Cointelegraph در این باره این چنین توضیح می‌دهد که: «معماری شبکه انعطاف‌پذیر و تطبیقی پولکادات ساخت فناوری جدید را تسهیل می‌کند و توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا از مقیاس‌پذیری، قابلیت همکاری و امنیت ارائه شده استفاده کنند. بنابراین شبکه پولکادات یک پیشرفت قابل توجه برای توسعه دهندگان و کارآفرینانی است که می‌خواهند یک بلاک چین جدیدی را از ابتدا بسازند.

ارز دیجیتال بیت کوین با نماد معاملاتی BTC؛ از بهترین ارزهای دیجیتال ۲۰۲۲

حتی اگر به دلیل نوسان قیمت بیت کوین، این ارز دیجیتال را این روزها دوست نداشته باشید نمی‌توانید قدرت ماندگاری، تسلط بر بازار و اهمیت مداوم آن برای اکوسیستم ارزهای دیجیتال را انکار کنید. چرا که بیت‌کوین «پادشاه رمزارزها» است. بیت کوین که در سال ۲۰۰۹ توسط فردی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو راه اندازی شد. در سال ۲۰۱۱ توسعه یافت و به مقبولیت فزاینده‌ای دست یافت. این ارز دیجیتال برتر تقریباً ۶۵ درصد از ارزش بازار سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داده است. در نوامبر ۲۰۲۱، بیت کوین به بالاترین حد قیمتی خود یعنی ۶۹۰۰۰ دلار رسید. همچنین برای سومین سال متوالی از طلا و سایر ارزش‌ها و دارایی‌ها بهتر عمل کرد. در حالی که پیش‌بینی روند قیمتی در فضای رمزنگاری با هر درجه قطعیتی بسیار دشوار است، برخی از سازمان‌ها و افراد استدلال می‌کنند که قیمت ارز دیجیتال بیت کوین تا اواسط سال ۲۰۲۲ به ۱۰۰۰۰۰ دلار خواهد رسید.

ارز دیجیتال نیر با نماد معاملاتیNEAR

NEAR یک بلاک چین لایه یک شکسته شده است که از مکانیزم اجماع اثبات سهام استفاده می‌کند و توکن‌های NEAR بومی آن برای پرداخت هزینه تراکنش‌ها و ذخیره‌سازی در پلتفرم کریپتو استفاده می‌شود. این شبکه که در آوریل ۲۰۲۰ راه اندازی شد زاییده فکر مهندس سابق گوگل، ایلیا پولوسوکین و الکساندر اسکیدانوف، توسعه دهنده مایکروسافت است.

رویکرد پروتکل NEAR برای حل مشکل سه‌گانه بلاک چین با اجرای یک ویژگی مقیاس افقی به نام شاردینگ است. این کار با تقسیم یک شبکه گره بلاک چین به پارتیشن‌های کوچک‌تر معروف به «شارد» کار می‌کند. هر جزئی از داده‌های خود تشکیل شده است و می‌تواند برای پردازش تراکنش‌ها به صورت هماهنگ با سایر اجزا استفاده شود و توان عملیاتی کلی شبکه را افزایش دهد. این پروتکل به لطف فناوری شارد خود، ادعا می‌کند که می‌تواند تا ۱۰۰۰۰۰ تراکنش در ثانیه را پردازش کند و تا حدودی از سایر پلتفرم‌های قرارداد هوشمند رقیب پیشی بگیرد. ارز دیجیتال نیر، نه تنها بازار نزولی اخیر را با سرسختی پشت سر گذاشته است، بلکه حتی از ATH خود نیز فراتر رفته و اکنون در حال افزایش سطح مقاومت جدید ۱۸ دلاری است. اطلاعیه‌هایی در وب سایت این شبکه منتشر شده که حاکی از اخبار بسیار امیدوارکننده است. «با سرعت بالا، هزینه‌های کم، و UX مترقی، ارز دیجیتالNEAR برای رشد انفجاری خود آماده است.»

ارز دیجیتال کازماس با نماد معاملاتی ATOM یکی از بهترین ارز دیجیتال ۲۰۲۲

هدف تیم Cosmos ایجاد «اینترنت بلاک چین» است که قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر به روشی غیرمتمرکز است. در زمان نگارش این مقاله، کازماس تقریباً ۲۶۶ برنامه در اکوسیستم خود دارد و پروتکل Gravity DEX آن فعال است. همانطور که در وب سایت خود توضیح می‌دهد: «پروتکل Gravity DEX که توسط بیش از ۳ میلیارد دلار دارایی دیجیتال ایمن شده است، DeFi را در چندین زنجیره فعال می‌کند. مبادله و مجموعه‌ای از دارایی‌های دیجیتال بین هر بلاک‌چین متصل اکنون امکان‌پذیر است و باعث می‌شود DeFi زنجیره‌ای متقابل برای همه انواع معامله‌گرانی که از تراکنش‌های دسته‌ای استفاده می‌کنند برای کاهش چشمگیر کارمزدها، قابل دسترسی باشد.»

ارز دیجیتال کازماس با نماد معاملاتی ATOM یکی از بهترین ارز دیجیتال ۲۰۲۲

ارز دیجیتال هلیوم با نماد معاملاتی HNT

هلیوم که خود را «شبکه مردمی» نامیده است یک شبکه غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین برای دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) است. در جولای ۲۰۱۹ راه اندازی شد. شبکه اصلی هلیوم به دستگاه‌های بی‌سیم کم‌مصرف اجازه می‌دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و داده‌ها را در سراسر شبکه گره‌ها یا «Hotspots» که ترکیبی از یک دروازه بی‌سیم و یک دستگاه استخراج بلاک چین هستند، ارسال کنند. هدف هلیوم آماده‌سازی ارتباطات اینترنت اشیا برای آینده است. مقاله‌ای در InvestorPlace، یکی از بزرگترین و با سابقه‌ترین شرکت‌های مستقل تحقیقات مالی آمریکا، هلیوم را به شکل زیر توصیف می‌کند: «هلیوم ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی (ISP) را از معادله برای کاربران نهایی حذف می‌کند. هات اسپات‌هایی را فراهم می‌کند که می‌توان آن‌ها را خریداری و تنظیم کرد تا سیگنال‌های اینترنت بی‌سیم را منتشر کند که سایر کاربران شبکه می‌توانند به آن‌ها متصل شوند. این هاست‌ها می‌توانند با تولید کوین‌های HNT با هر اتصال به سخت‌افزار خود به طور غیر فعال درآمد کسب کنند. با پیوستن میزبان‌های بیشتری به شبکه، نقاط مهم بیشتری در سراسر جهان مستقر می‌شوند. "

ارز دیجیتال اتریوم با نماد معاملاتی ETH از بهترین ارزهای دیجیتال ۲۰۲۲

اگر بیت کوین را طلای دیجیتال می‌نامند مطمئن باشید که اتریوم نقره دیجیتال است! اتریوم یک بلاک چین غیرمتمرکز و منبع باز با قابلیت قرارداد هوشمند است و کوین اصلی آن اتر نام دارد. در میان هزاران ارز دیجیتال موجود، اتر از نظر ارزش بازار پس از بیت کوین دومین ارز دیجیتال بزرگ است و خالق آن برنامه‌نویس بزرگ، ویتالیک بوترین است. بسیاری اتریوم را به‌عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری هوشمند می‌دانند به‌ویژه برای کسانی که تازه وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اند. قدرت توکن اتریوم با مقیاس شبکه مرتبط است، به این معنی که انتظار می‌رود ارزش اتریوم با راه‌اندازی dApps و پروژه‌های بیشتری در شبکه افزایش یابد. حتی افرادی مانند J. P. Morgan نیز به تازگی گزارشی در مورد چشم‌انداز آینده بازارهای کریپتو منتشر کرده اند. در این گزارش به‌روزرسانی‌های اتریوم، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) گنجانده شده است که به طور فزاینده‌ای به خدمات مالی مرتبط هستند.

جمع‌بندی!

در این مطلب به معرفی تعدادی از بهترین ارز دیجیتال ۲۰۲۲ پرداخته شده که به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد سرمایه‌گذاری و کسب سود قابل توجهی از بازار ارزهای دیجیتال دارید حتما در مورد این رمزارزهای معرفی شده اطلاعات مفید کسب کرده و با رعایت نکات مهم و ایمنی شروع به خرید هوشمندانه آن‌ها کنید.

سوالات متداول!

  • آیا دو ارز دیجیتال بیت کوین و اتریوم از بهترین ارزهای دیجیتال ۲۰۲۲ هستند؟

این دو ارز دیجیتال از برترین ارزهای دیجیتال بازرار رمزارزها هستند که به ترتیب بیت کوین اولین و اتریوم دومین رمزارز از نظر قیمت و ارزش بازار هستند. در سال ۲۰۲۲ نیز همانند سال‌های قبل از بهترین ارز دیجیتال ۲۰۲۲ خواهند بود.

آیا سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یک سرمایه‌گذاری هوشمند است؟

از آن جایی که شرکت‌های بزرگی مانند اپل، گوگل، تسلا، سامسونگ، فیس بوک، پی پال تنها برخی از بازیگران و سرمایه گذاران بزرگی هستند که اخیراً فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال را بخشی از برنامه‌های استراتژیک بلندمدت خود قرار داده‌اند پس نتیجه می‌گیریم این بازار برای سرمایه‌گذاری و کسب سودهای چشمگیر بسیار هوشمندانه و مناسب است.