آموزش سرمایه‌گذاری در رمزارز ها

منتشر شده در: 30 بهمن 1400 ، 14:59

آموزش سرمایه‌گذاری در رمزارز ها

آموزش سرمایه گذاری در رمز ارزها یکی از پرطرفدارترین موضوعاتی است که در حال حاضر افراد به دنبال آن هستند. در حال حاضر پیش بینی های مختلفی در مورد آینده ارزهای دیجیتال انجام می شود که همه به اتفاق بر این باورند که ارزهای رمزنگاری شده می‌توانند دنیا را تحت سلطه خود قرار دهند. مطمئنا زمانی که این ارز های دیجیتال بر دنیا حاکم شوند دیگر استفاده چندانی از وجه نقد و بانک ها صورت نمی گیرد و تمامی تراکنش‌ها مربوط به رمز ارز ها خواهد بود. در حال حاضری که ما در حال نگارش این مقاله هستیم یکی از جذاب‌ترین بازارهای مالی مربوط به ارز های دیجیتال است که روزانه معاملات بسیار زیادی در آن انجام می شود و روز به روز هم این محبوبیت در حال افزایش است و افراد بسیار زیادی تمایل دارند؛ بدانند به چه طریقی می توانند در این بازار پر رونق سرمایه گذاری کنند. در این مقاله به آموزش کامل سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال می‌پردازیم و اینکه در ابتدا باید این نکته را بدانید که برای ورود به این بازار شما نیاز به آموزش تخصصی دارید.

معرفی ارزهای دیجیتال

 تعداد بسیار زیادی از ارزهای دیجیتال وجود دارد و در حال حاضر با توجه به آمار هایی که سایت کوین مارکت کپ ارائه کرده است، بیش از ۵ هزار ارز دیجیتال مختلف وجود دارد که افراد می‌توانند در آن ها سرمایه‌گذاری کنند. هرکدام از این ارز های دیجیتال هدف خاصی را دنبال می‌کنند و به نوعی این پروژه ها راه اندازی شده‌اند تا نیازی از جامعه ما را برطرف کنند. معروف ترین و محبوب ترین ارز دیجیتال بیت کوین است که به عنوان اولین ارز نیز شناخته می شود. پس از آن ارز های محبوب دیگری مانند اتریوم، کاردانو، تتر، ریپل، لایت کوین و … وجود دارد که می توانید لیست کامل این ارزهای دیجیتال را در سایت کوین مارکت کپ مشاهده کنید. تمامی این رمز ارزها تحت یک تکنولوژی به نام بلاک چین به وجود آمده اند.

برای دسترسی به بلاک چین نیاز به حل مسائل پیچیده ریاضی است که این مسائل توسط دستگاه‌های ماینر یا استخراج کننده صورت می گیرد. احتمالاً اطلاعاتی نیز در مورد دستگاه‌های ماینر شنیده باشید که یکی از روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، استخراج است که با استفاده از دستگاه های مختلفی این کار انجام می شود.

چرا سرمایه گذاری ارز دیجیتال اهمیت دارد؟

تمامی این رونق بازاری که ارزهای دیجیتال دارند، مدیون بیت کوین هستند. چرا که ابتدا این ارز دیجیتال توانست نظر همه را به خود جلب کند و با پشت سر گذاشتن چالش‌های مختلفی به یک دارایی بسیار ارزشمند تبدیل شود. در حال حاضر میلیون ها نفر در سراسر جهان در ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین سرمایه گذاری می کنند. همچنین فعالان در بازار و کارشناسان بسیار زیادی معتقدند که این تنها شروع راه است و در آینده مطمئنا اخبار بسیار زیادی در مورد فراگیر شدن ارز های دیجیتال خواهید شنید. در حال حاضر NFT ها به  دنیای بلاک چین ورود کرده‌اند و همین مسئله باعث شده تا توجهات بیش از پیش به سمت این حوزه جلب شود. بدون شک بعدا پروژه های بیشتر و بهتری روی کار می‌آیند که باعث می‌شود هم زندگی انسان را وارد فاز جدیدی کنند و هم اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار خوبی را در اختیار همه ما قرار دهند تا بتوانیم از این طریق کسب درآمدی داشته باشیم.

 مزایای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

قبل از تکمیل آموزش سرمایه گذاری در رمز ارزها بهتر است تا کمی در مورد مزایای سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال صحبت کنیم. برای کسانی که قصد دارند تا کسب درآمد دلاری داشته باشند، استفاده کردن از رمز ارزها مزایای بسیار زیادی را در اختیار آن ها قرار می دهد که در زیر می توانید بخشی از این مزایا را مشاهده کنید.

  • کاهش هزینه‌های مربوط به تراکنش: هزینه تراکنش در هنگام خرید و فروش ارزهای دیجیتال بسیار کم است و افراد می توانند با حداقل هزینه تراکنش، اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنند.
  •  بی واسطه: با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال به صورت بدون واسطه و غیر متمرکز فعالیت می‌کنند، پس در این بین هیچ بانک، موسسه، شرکت و یا نهاد دولتی وجود ندارد که به عنوان واسطه عمل کند یا کنترل بازار را در اختیار داشته باشد. در چنین شرایطی می‌توانیم بازار ارزهای دیجیتال را به عنوان بهترین بازاری که دولت‌ها در آن نقشی ندارند در نظر بگیریم.
  •  امنیت ارزهای دیجیتال: یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت هایی که در هنگام استفاده از ارزهای دیجیتال وجود دارد، این است که شما با استفاده کردن از این رمز ارزها امنیت بسیار بالایی دارید و تنها از کیف پولی دیجیتالی خود استفاده می‌کنید که همین امر باعث می‌شود افراد سودجو نتوانند به داده‌ها و اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند.

برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال باید از کجا شروع کنیم؟

اگر علاقه زیادی به سرمایه‌گذاری در این حوزه دارید باید نکات بسیار زیادی را بدانید که به شما کمک می‌کند تا سرمایه خود را در بهترین ارزهای دیجیتال قرار دهید. اما باید بدانید که مسئولیت تمامی این معاملات به عهده شما است و تنها خودتان می توانید تحلیل هایی را انجام دهید و بدانید که کدام یک از این ارزها می تواند برای سرمایه‌گذاری مناسب تر باشد. بدون شک کسی نمی تواند به صورت قطعی اعلام کند که آینده یک ارز دیجیتال به چه شکلی خواهد بود، اما می توان به این نتیجه رسید که در چه رنج قیمتی ممکن است این ارزها نوسانی را داشته باشند و از این طریق سودی را کسب کرد. پس در قدم اول نیاز به آموزش دارید و پس از اینکه آموزش خود را پشت سر گذاشتید؛ می توانید برای خرید یک ارز دیجیتال مشخص، به صرافی های داخلی یا خارجی مراجعه کنید.

بهترین صرافی ارز دیجیتال

صرافی رمزارز

 همان طور که می دانید صرافی های خارجی بسیاری برای این کار وجود دارند که شما می توانید معاملات خود را با استفاده از آن ها انجام دهید، اما بدون شک هر کدام از این صرافی ها مزایا و معایبی دارند که باعث می شود کمی شرایط برای کاربران ایرانی متفاوت شود. در این مقاله قصد داریم تا به آموزش سرمایه‌گذاری در رمز ارزها بپردازیم و حال که نوبت به خرید و فروش آن ها رسیده بهتر است تا نکات بسیار خوبی را در اختیار شما قرار دهیم.

صرافی های خارجی ممکن است تنها برای کاربرانی که در خارج از کشور حضور دارند مناسب باشد و چندان مناسب کاربران ایرانی نباشد. این مسئله به دلیل تحریم ها و مشکلاتی که در پرداخت است، به وجود می آید. اما راهکاری وجود دارد که بتوانید با استفاده از صرافی‌های دیگری سرمایه‌گذاری در رمز ارزها را انجام دهید؟ صرافی کیف پول من این مشکل را برطرف کرده و امکانی را در اختیار کاربران ایرانی قرار داده که بتوانند در ایران سرمایه گذاری در رمز ارزها را تجربه کنند. همچنین زمانی که شما از خدمات کیف پول من استفاده می کنید دیگر نیازی به کیف پول مجزایی برای نگهداری ارز های دیجیتال خود ندارید و می توانید از این سامانه برای نگهداری ارز های دیجیتال خود استفاده کنید.

 گفتیم که در این مرحله شما به یک صرافی برای انجام معاملات خود نیاز دارید. صرافی کیف پول من می‌تواند این خدمات را در اختیار شما قرار دهد و به راحتی با استفاده از 1300 ارز دیجیتال مختلفی که در این صرافی وجود دارد، تمامی خرید و فروش های خود را انجام دهید. همچنین در قدم بعدی شما نیاز به یک کیف پول برای نگهداری ارزهای دیجیتال خود دارید که کیف پول من این کار را هم برای شما ساده‌تر کرده و می توانید از کیف پول من به عنوان امن ترین و اولین کیف پول ایرانی ارزهای دیجیتال استفاده کنید.

 اما روند خرید تنها به این صورت انجام نمی‌شود و شما به عنوان یک تریدر نیاز است تا قبل از خرید بیت کوین، خرید اتریوم یا هر ارز دیجیتال دیگری تحلیل هایی را روی ارزهای دیجیتال مختلف انجام دهید که به خوبی بدانید آیا ارز دیجیتالی ارزش خرید را دارد یا خیر.

نحوه تحلیل ارزهای دیجیتال

نحوه تحلیل ارزهای دیجیتال

در این بخش از آموزش سرمایه گذاری در رمز ارزها به بررسی نحوه تحلیل ارزهای دیجیتال می پردازیم. در حالت کلی ما دو نوع تحلیل انجام می دهیم که هردو آن ها را برای ارزش گذاری یک ارز دیجیتال استفاده می کنیم. تحلیل اول تحلیل فاندامنتال یا بنیادی است که با توجه به فاکتورهایی مانند بررسی وایت پیپر یک پروژه، اهداف آن، تیم توسعه دهنده و همچنین اخباری که در رابطه با آن منتشر می شود، تصمیم می گیریم که یک رمز ارز از لحاظ بنیادی گزینه خوبی برای سرمایه گذاری است یا خیر. همچنین پس از این که از لحاظ بنیادی ارزی را مورد بررسی قرار دادیم، نوبت به تحلیل تکنیکال می‌رسد که با استفاده از نمودار و چارت می توان آینده قیمتی یک ارز دیجیتال را پیش بینی کرد. این پیش بینی با استفاده از روند قیمتی که این ارز در گذشته داشته، انجام می شود. دقت کنید که شما باید به خوبی تمامی آموزش های لازم در زمینه نحوه انجام تحلیل تکنیکال را به خوبی گذرانده باشید تا بتوانید به صورت دقیق‌تری آینده قیمتی یک ارز دیجیتال را پیش‌بینی کنید.

بعد از این که نحلیل‌های خود را انجام دادید، حال می توانید از صرافی که در مرحله قبل معرفی کردیم استفاده کنید و خرید و فروش ارز های دیجیتال را شروع کنید. برای این کار می‌توانید از صرافی کیف پول من استفاده کنید که ویژگی های زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. کارمزد کم، تنوع ارزهای زیاد و امکان نگهداری هر ارز، از جمله مزایایی است که کیف پول من در اختیار افراد قرار می دهد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا تمامی نکات مربوط به آموزش سرمایه‌گذاری در رمز ارزها را در اختیارتان قرار دهیم و شما را با این کار آشنا کنیم. همچنین گفتیم که می‌توانید از صرافی کیف پول من برای سرمایه گذاری استفاده کنید. در این بخش یک پیشنهاد شگفت انگیز برای شما داریم که می توانید به صورت رایگان به تعداد زیادی ارز دیجیتال دسترسی داشته باشید و به صورت هدیه آن ها را دریافت کنید. صرافی کیف پول من به افرادی که به تازگی اقدام به ثبت‌نام در این صرافی می‌کنند مقداری ارز دیجیتال به صورت هدیه اختصاص می‌دهد که می‌توانند از این طریق به صورت رایگان امکان سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را داشته باشند. پس اگر قصد دارید تا به این بازار جذاب وارد شوید می توانید همین حالا در کیف پول من ثبت نام کنید و به صورت رایگان ارزهای دیجیتال خود را دریافت کنید.

https://kifpool.me/

https://kifpool.me/wallet/bitcoin-BTC