تماس رایگان با سراسر دنیا با نرم افزار اسکایپ

منتشر شده در: 14 خرداد 1401 ، 14:32

تماس رایگان با سراسر دنیا با نرم افزار اسکایپ

اسکایپ یکی از جالب‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا محسوب می‌شود. به کمک این رسانه کاربران می‌توانند با دوستان و آشنایان خود ارتباط متنی، صوتی و تصویری برقرار کنند. با وجود کاربردهای گسترده، این اپلیکیشن در داخل ایران کمتر مورد توجه کاربران قرار گرفته است. به همین دلیل شاید شما هم بخواهید بدانید نرم افزار اسکایپ چیست؟ چه کاربردی دارد؟ یا چه تفاوتی بین نسخه‌های رایگان و پولی آن وجود دارد؟ در ادامه به تمامی سوالات شما پاسخ خواهیم داد. گفتنی است دسترسی به این پلتفرم به 2 صورت رایگان و پولی در اختیار کاربران قرار گرفته است. شما می‌توانید از بسیاری از امکانات این شبکه اجتماعی به صورت کاملا رایگان استفاده کنید. در عین حال برای تجربه برخی از قابلیت‌ها ناچار به پرداخت هزینه خواهید بود.

نرم افزار اسکایپ چیست؟

نرم افزار اسکایپ چیست؟

اسکایپ توسط اشخاصی به نام‌های نیکلاس زنشتروم و جانوس فریس راه اندازی شد. اولین نسخه از این اپلیکیشن محبوب در سال 2003 رونمایی و به ترتیب نسخه‌های جدیدتر آن نیز روانه بازار شد. پس از چندین سال این نرم افزار توسط کمپانی مخصوص eBay خریداری شد. پس از چندین بار خرید و فروش سهام این شبکه، در نهایت مایکروسافت تصمیم گرفت مالک اختصاصی آن باشد. در حال حاضر مایکروسافت توسعه دهنده اصلی این برنامه است.

Skype یک نرم افزار کاربردی بوده که امکان ارسال پیام متنی و صوتی را میان کاربران خود میسر کرده است. در این بین شاید مهمترین قابلیت این برنامه برقراری تماس تصویری باشد. کاربران می‌توانند بدون هیچ هزینه‌‌ای از تماس‌های تصویری درون شبکه‌ای لذت ببرند. البته این برنامه برخلاف سایر رسانه‌های اجتماعی اجازه تماس با شماره موبایل و تلفن‌های ثابت را نیز فراهم کرده است. با این حال استفاده از این ویژگی منوط به پرداخت هزینه‌های درون شبکه است. به عبارتی ساده‌تر برای تماس با سیم کارت یا خطوط ثابت باید هزینه پرداخت کنید.

نگاهی بر Skype

نصب اسکایپ روی انواع دستگاه‌ها

از جمله ویژگی‌هایی که اسکایپ را از سایر شبکه‌ها متمایز می‌کند، تنوع دستگاه‌هایی است که به واسطه آن پشتیبانی می‌شود. تمامی شبکه‌های ارتباطی از جمله اینستاگرام، فیسبوک، توییتر یا واتس اپ تنها با تعداد محدودی از سیستم عامل‌ها کار می‌کنند. نقطه قوت این برنامه این است که تقریبا در هر دستگاهی قابلیت اجرا دارد.

در واقع کاربران می‌توانند نرم افزار را بر روی تمامی سیستم عامل‌ها شناخته شده نصب و به راحتی آن را اجرا کنند:

  • سیستم عامل اندروید
  • سیستم عامل آی او اس
  • سیستم عامل مک
  • سیستم عامل ویندوز
  • سیستم عامل بلک بری
  • سیستم عامل لینوکس

کاربرد شبکه اجتماعی skype

بسیاری از کاربردهای این برنامه به صورت رایگان ارائه شده‌اند و شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه از آن‌ها استفاده کنید. قابلیت چت متنی، ارسال پیام صوتی و ویدیویی در این پلتفرم به ساده‌ترین روش ممکن میسر شده است. اما اگر از کاربران این نرم افزار باشید، حتما می‌دانید که دسترسی به برخی از قابلیت هایی که مایکروسافت برای آن توسعه داده، رایگان نیست. برای استفاده از این ویژگی‌ها ابتدا باید هزینه بپردازید.

در اسکایپ قابلیت‌هایی همچون ارسال پیام و یا تماس با خطوط خارج از شبکه، انتقال تماس‌های دریافتی، دریافت تماس‌های بین المللی از هر خطی و ارتباط همزمان با چندین نفر به صورت غیر رایگان و پولی ارائه می‌شود. چنین خدماتی به صورت رایگان وجود ندارد، بنابراین برای استفاده از این قابلیت‌ها حتما باید حساب کاربری (Skype credit) خود را شارژ کنید.

نسخه رایگان در مقابل نسخه پولی

حتما تا به حال متوجه شده‌اید که توسعه دهندگان این برنامه خدمات مختلفی را به کاربران خود ارائه می‌دهند. کاربران این فرصت را دارند تا با نصب رایگان این شبکه اجتماعی و اشتراک حساب کاربری خود با دوستان به راحتی با آن‌ها به صورت رایگان در ارتباط باشند. این در حالی است که برخی از خدمات این نرم افزار نیز به صورت غیر رایگان و پولی ارائه شده است. در جدول زیر برخی از تفاوت‌های استفاده رایگان و پولی از این برنامه را مشاهده می‌کنید:

رایگان

پولی

ارسال پیام متنی، صوتی یا تصویری (درون شبکه)

a

a

ارسال پیام به خطوط ثابت

r

a

برقراری تماس با خطوط ثابت و موبایل

r

a

تماس ویدیویی گروهی

r

a

دریافت شماره مجازی

r

a

انتقال تماس‌های دریافتی

r

a

دریافت شماره اختصاصی

r

a

استفاده از آیدی کالر

r

a

امکان تماس بین‌المللی

r

a

امکانات نسخه پولی اسکایپ

با بررسی جدول فوق، می‌توان گفت نسخه پولی اسکایپ امکانات بی‌نظیری دارد. بنابراین هرچند برای استفاده از این نسخه باید هزینه بپردازید، اما به نظر می‌رسد ارزش آن را داشته باشد، به خصوص اگر به ویژگی‌هایی مانند تماس‌های بین المللی یا ویدیو کنفرانس نیاز داشته باشید. البته حتی اگر نیازی به ویژگی‌های پولی این شبکه ندارید، باز هم شارژ حساب کاربری و استفاده از نسخه پولی اسن برنامه توصیه می‌شود. چرا که هزینه برقراری تماس با خطوط با اسکایپ بسیار کمتر خواهد بود.

شارژ اسکایپ با گیفت کارت

شاید تا به اینجا قانع شده باشید تا از نسخه پولی این برنامه استفاده کنید، اما در ادامه بخواهید بدانید بهترین راهکار برای شارژ نرم افزار اسکایپ چیست؟ پاسخ به این پرسش می‌تواند جواب‌های مختلفی داشته باشد، اما در حال حاضر خرید گیفت کارت اسکایپ بهترین گزینه برای کاربران ایرانی محسوب می‌شود. به وسیله کدهای شارژ گیفت کارت می‌توانید به راحتی و در سریع‌ترین زمان موجودی حساب خود را افزایش داده و از نسخه‌های پولی این برنامه استفاده کنید.

موبوگیفت، ارائه دهنده انواع گیفت کارت

قطعا شما هم به دنبال تجربه لذت استفاده از قابلیت‌های اسکایپ هستید. تصور کنید بتوانید بدون پرداخت هزینه سیم کارت یا قبض تلفن، بتوانید تنها با اتصال به اینترنت و یا وای فای با تمامی خطوط تماس بگیرید. قابلیتی فوق العاده که در کمتر برنامه‌ای دیده می‌شود. اما قبل از هر چیزی باید ابتدا حساب خود را شارژ کنید تا بتوانید از این قبیل خدمات مایکروسافت بهره مند شوید. چرا که نسخه‌های رایگان Skype تنها به برقراری ارتباط درون شبکه‌ای محدود هستند و نمی‌توانید با شبکه‌های خارجی تماسی دایر کنید.

اگر به دنبال یافتن یک مرجع معتبر برای خرید گیفت کارت هستید، پیشنهاد می‌کنم از کارت‌های هدیه موبوگفیت استفاده کنید. انواع گیفت ها مانند گیفت کارت PS5  ، گیفت کارت مسترکارت و.. در فروشگاه موبو گیفت قابل سفارش است. فروشگاه ما با داشتن انواع گیفت کارت‌های معتبر و اصل آماده است تا حساب شما را در انواع فروشگاه‌ها و اپلیکیشن‌ها شارژ کند. یکی از این گزینه‌ها برنامه Skype است که شما می‌توانید با افزایش موجودی خود از خدمات پولی آن استفاده کنید.

فروشگاه موبوگیفت

چرا به موبوگیفت اعتماد کنیم؟

وبسایت موبوگیفت با فراهم کردن انواع گیفت کارت می‌تواند یک محیط مناسب برای خریداری gift card مدنظر شما باشد. این فروشگاه با داشتن نماد اعتماد در پایین صفحه و همچنین پشتیبانی دقیق بستری امن برای خرید ایجاد کرده است. موبوگیفت در قیمت، امنیت و حتی سرعت بی نظیر است، چرا که گیفت کارت خریداری شده در سریع‌ترین زمان ممکن برای شما ارسال خواهد شد. بنابراین اگر می‌خواهید خریدی به یادماندنی در فضای آنلاین را تجربه کنید، موبوگیفت می‌تواند انتخاب اول شما باشد.

سخن پایانی

اسکایپ یک نرم افزار پر کاربرد است که اجازه ارسال پیام‌های متنی، صوتی و تصویری را برای کاربران فراهم کرده است. تیم توسعه دهنده این اپ از دو نسخه رایگان و پولی به کاربران خود رونمایی کرده‌اند. در نسخه رایگان امکان ارتباط با شبکه داخلی وجود دارد، اما برای تماس با شبکه‌های خارجی نیاز به پرداخت هزینه و نسخه پولی این برنامه خواهید داشت. با توجه به محدودیت‌های کاربران ایرانی، به نظر می‌رسد بهترین روش برای شارژ حساب در این برنامه خرید گیفت کارت باشد. شما می‌توانید این گیفت کارت را به راحتی از موبوگیفت تهیه کنید.