کاربرد هارد اکسترنال چیست؟

منتشر شده در: 31 خرداد 1401 ، 13:36

کاربرد هارد اکسترنال چیست؟

ذخیره و پشتیبان گیری از داده ها و اطلاعات مهم یکی از نگرانی های ما است و همواره می اندیشیم که از چه نوع حافظه ی ذخیره سازی استفاده کنیم. حافظه هایی که قابل حمل و در دسترس هستند و هم چنین امنیت داده های شما را به خوبی حفظ می کنند، بسیار محبوب هستند.

هارد اکسترنال نوعی حافظه برای ذخیره سازی دائمی می باشد که از طریق رابط یو اس بی به سیستم متصل می شود. این هارد ها به آسانی قابل حمل هستند و همیشه به آن ها دسترسی دارید. هارد های اکسترنال انواع مختلفی دارند و در مدل ها و رنگ های مختلفی به بازار ارائه می شوند.

راهنمای کامل خرید هارد اکسترنال

کاربرد هارد اکسترنال چیست؟

شاید برای شما سوال پیش بیاید که کاربرد هارد اکسترنال چیست و در چه مواقعی به آن نیاز دارید؟ حتما با این مشکل مواجه شده اید که حافظه ی کامپیوتر شما پر شده باشد و فضای خالی برای ذخیره سازی فایل های جدید را نداشته باشید. در این مواقع بهترین پیشنهاد برای شما، خرید یک هارد اکسترنال است.

مزایای خرید هارد اکسترنال

 این نوع از هارد ها مزایای زیادی نسبت به سایر حافظه های ذخیره سازی دارند. استفاده آسان و راحت، ظرفیت ذخیره سازی بیشتر و سرعت انتقال بالای داده ها از مهم ترین ویژگی حافظه های ذخیره سازی هاردهای اکسترنال می باشند. این حافظه ها قابلیت حمل خوبی دارند و شما می توانید به آسانی بدون محدودیت های زمان و مکان به آن ها دسترسی داشته باشید.

همچنین در مقایسه با سایر حافظه ها( CD، فلش مموری و DVD) ظرفیت نگه داری بیشتری دارند بنابراین از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه هستند. علاوه براین با سرعت بالایی اطلاعات شما را به سیستم دیگری انتقال می دهند و دلیل آن استفاده از هد و پلاتر و رابط کاربری یو اس بی است.

بهترین مارک هارد اکسترنال کدام است؟
برندهای معتبری در زمینه ی تولید هارد اکسترنال فعالیت دارند. همه ی این برندها براساس استانداردهای جهانی محصولات با کیفیتی را به بازار عرضه می کنند. سیگیت، ای دیتا، ترنسند، توشیبا و وسترن دیجیتال از مهم ترین و معتبرترین مارک ها برای خرید هارد اکسترنال هستند.

هارد اکسترنال - 11 مدل برتر هارد اکسترنال SSD و HDD موجود در بازار - 2020

بهترین مارک هارد اکسترنال

 ADATA HD710 Pro rugged نمونه ای از بهترین محصولات برند ای دیتا است. این هارد در برابر گرد و خاک و آب مقاوم است و کاملا ضد ضربه می باشد. سرعت انتقال بالایی در حدود 5 گیگابایت در ثانیه را دارد و توانسته است رضایت بسیاری از کاربران را جلب نماید. Seagate Backup Plus 5TB، نمونه ای از برترین محصولات برند سیگیت است. این هارد در چند نوع فضای ذخیره سازی 1، 2 و 5 ترابایتی تولید شده است. شما با توجه به نیاز خود می توانید یکی از این حافظه ها را خریداری کنید. این هارد ها وزن زیادی ندارد بنابراین می توانید به آسانی همیشه همراه خود داشته باشید. WD Elements 12 TB یکی دیگر از بهترین هارد دیسک هایی است که در سال 2021 معرفی شد. این هارد محصول برند وسترن دیجیتال است و وزن سنگینی دارد. بیشتر کاربرد رومیزی دارد و با سرعت 5 گیگابایت بر ثانیه اطلاعات را انتقال می دهد.

شما می توانید به صورت اینترنتی بهترین هارد اکسترنال را از فروشگاه دیدنگار خریداری کنید.

کاربرد فلش مموری

فلش مموری ها یکی دیگر از ابزارهایی است که می توان برای ذخیره اطلاعات از آن ها استفاده کرد. فلش مموری ها جایگزین خوبی برای دی وی دی ها و دیسک های فلاپی هستند. گوشی های هوشمند امروزی فضای زیادی برای ذخیره سازی دارند ولی برای انتقال اطلاعات مهم مناسب نیستند زیرا ممکن است به دلیل حواس پرتی یا مشکلات فنی به آسانی اطلاعات شما حذف شوند.

نکات مهم در زمان خرید حافظه فلش

امروزه استفاده از فلش مموری بسیار رایج شده است و از نظر قیمت نیز بسیار مقرون به صرفه می باشد. در واقع شما یک بار برای خرید آن هزینه می کنید و چند سال با خیال راحت از آن استفاده می کنید. حافظه ی کوچکی که به راحتی در جیب قرار می گیرد. شما در هر مکانی می توانید فیلم مورد علاقه ی خود را تماشا کنید و آهنگ مورد نظر خود را گوش کنید. در زمان خرید باید به ویژگی هایی مانند سرعت انتقال اطلاعات، ظرفیت، سازگاری آن با دیوایس ها و... توجه داشته باشید.

قیمت انواع فلش مموری در بازار

خرید فلش مموری

فلش مموری otg type c دو پورت دارد که برای اتصال به موبایل و اتصال به کامپیوتر به کار می رود. این نوع مموری برای کاربرانی که دارای گوشی اندرویدی هستند و می خواهند اطلاعات فلش را بر روی موبایل داشته باشند، مناسب است. این فلش ها مجهز به دو رابط USB Type A و USB Type C به صورت هم زمان هستند و اطلاعات را با استاندارد USB3.1 انتقال می دهند. این استاندارد سریع ترین عملکرد را دارد.

بهترین مارک فلش مموری کدام است؟

سن دیسک، سیلیکون پاور، آی دیتا، سامسونگ، اچ پی و کینگستون از برترین برندهای تولیدکننده فلش مموری هستند. Samsung Fit Plus و SanDisk Cruzer CZ36 دو نمونه از بهترین فلش مموری هایی هستند که در بازار عرضه شده اند. این فلش ها با قیمت مقرون به صرفه ای به بازار ارائه شده اند و از رابط USB 3.1 به خوبی پشتیبانی می کنند. همچنین این فلش ها توانایی خواندن اطلاعات را با حداکثر سرعت300 مگابیت در ثانیه را دارند و این امر موجب می گردد تا شما بتوانید آن ها را بدون هیچ گونه نگرانی به دستگاه لپ تاپ خود وصل و استفاده نمایید.

فلش مموری چیست؟ - موبایل کمک

بهترین مارک فلش مموری

Samsung Fit Plus در اندازه 0.9*0.7*0.3 اینچ طراحی و ساخته شده است و دارای ظرفیت 32 گیگابایت تا 256 گیگابایت می باشد. خیلی جمع و جور طراحی شده است و هم چنین فضای ذخیره سازی بالایی دارد و اطلاعات به سرعت قابل دستیابی هستند. توجه داشته باشید این فلش مموری به واسطه ی اندازه کوچک ممکن است گم شود. رابط SanDisk Cruzer CZ36 از نوع USB 2.0 است و در ابعاد 2.31*0.4*0.8 اینچ طراحی و ساخته شده است. قیمت مناسبی دارد و با اکثر دیوایس ها سازگار است.

فروشگاه اینترنتی دیدنگار به عنوان یکی از بهترین و پرفروش ترین فروشگاه های اینترنتی در زمینه ی فروش انواع هاردهای اکسترنال  و فلش مموری ها فعالیت دارد. اگر شما نیز قصد خرید دارید حتما به سایت دیدنگار مراجعه کنید تا از محصولات مقرون به صرفه و با کیفیت آن بهره مند شوید.