آیا آیفون 11 شارژر وایرلس دارد؟

منتشر شده در: 23 مرداد 1401 ، 13:38

آیا آیفون 11 شارژر وایرلس دارد؟

شارژرهای بی سیم و یا وایرلس قابل استفاده برای گوشی های آیفون می باشد اما از همه نسخه های آن پشتیبانی نمی کند. شارژرهای وایرلس انواع مختلفی دارد که هر یک از آنها برای مدل خاصی از گوشی استفاده می شود. همچنین از قابلیت های شارژر وایرلس، امکان شارژ گوشی با آسانترین روش و بدون محدودیت مکانی می باشد. بنابراین در پاسخ به سوال آیا آیفون 11 شارژر وایرلس دارد؟ می توان گفت بله. آیفون 11 جزء گوشی هایی است که قابلیت استفاده از این شارژرهای باکیفیت و با دوام را دارد. در ادامه به بررسی مزایا و معایب شارژر وایرلس، نحوه کارکرد و انواع مختلف آن می پردازیم.

نحوه عملکرد شارژر وایرلس

بهتر است برای پاسخ بهتر به سوال آیا آیفون 11 شارژر وایرلس دارد؟ نحوه عملکرد این شارژر را بررسی کنیم. همانطور که از نام آن پیداست دیگر برای شارژ کردن گوشی آیفون خود نیازی به استفاده از کابل ندارید. نحوه عملکرد شارژر وایرلس اپل به این صورت است که دستگاه را به پریز برق متصل کرده و بر روی پایه ای صاف قرار می دهید. سپس گوشی را به طوری که صفحه نمایش آن به سمت بالا باشد را بر روی صفحه مخصوص شارژر وایرلس قرار می دهید. بهتر است برای نحوه قرار دادن گوشی بر روی آن به توصیه های سازنده جهت شارژ بهتر عمل کنید. پس از چند ثانیه از قرار دادن آیفون بر روی شارژر، شروع به شارژ شدن می کند.

بهترین شارژر وایرلس برای آیفون 11

با پیشرفت علم و تکنولوژی شارژرهای بی سیم محبوبیت بالایی در میان افراد پیدا کرده است، به گونه ای افراد برای راحتی بیشتر تمایل به استفاده از این نوع شارژر را دارند. در واقع در پاسخ به سوال آیا آیفون 11 شارژر وایرلس دارد؟ می توان گفت که گوشی های آیفون سری 11 به بعد امکان استفاده از این نوع شارژر را دارند. به همین دلیل بهتر است از نوع باکیفیت آن استفاده کنید تا تاثیرات منفی بر روی گوشی شما نداشته باشد. در ادامه به معرفی چند برند از بهترین شارژرهای وایرلس می پردازیم:

1- شارژر وایرلس MagSafe:

این نوع شارژر توسط کمپانی اپل تولید شده و مجهز به میدان مغناطیسی می باشد، به همین دلیل گوشی به راحتی به آن می چسبد. این نوع شارژر سری های آیفون 11 به بعد را پشتیبانی می کند.

ویژگی های MagSafe:

  • استفاده برای گوشی های اندروید با قابلیت استاندارد Qi
  • دارای خروجی 15 وات و قابل استفاده برای هدفون، ساعت هوشمند با داشتن استاندارد Qi
  • این نوع شارژر از قیمت بالایی برخوردار است.

2- شارژر وایرلس مک دودو:

از این نوع شارژر می توان با حداکثر توان خروجی 15 وات برای شارژ کردن سه دستگاه به صورت همزمان استفاده کرد. بهترین مدل این برند CH-706 3 in 1 می باشد که علاوه بر قیمت مناسب از کیفیت بالایی نیز برخوردار است. همچنین ویژگی های زیر این شارژر را به بهترین نوع برای استفاده در گوشی های آیفون تبدیل کرده است.

ویژگی های مک دودو:

  • دارای فناوری محافظ ولتاژ، جریان و گرمای بیش از حد، تداخل مغناطیسی، حفاظت از جسم خارجی
  • مجهز به نمایشگر LED و نمایش وضعیت شارژ
  • برخورداری از دو تکنولوژی QC3.0 و PD

3- شارژر وایرلس باسئوس:

شارژر مگنتی باسئوس مدل Simple Mini 2 بهترین شارژر برای آیفون از لحاظ هوشمند بودن است. این نوع شارژر مانند مگ سیف از خاصیت آهنربایی برخوردار است که به پشت گوشی می چسبد. همچنین دارای توان خروجی 15 وات بوده و مجهز به یک صفحه نمایشگر کوچک جهت نمایش وضعیت شارژ گوشی می باشد.

ویژگی های باسئوس:

  • سازگاری با تمام سری های 12 و 13 آیفون
  • امکان شارژ سایر گجت ها مانند اپل واچ، ایرپادهای اپل

4- شارژر وایرلس ESR (ای اس آر):

نوعی دیگر از شارژرهای با کیفیت جهت استفاده در گوشی های آیفون است. این نوع شارژر سری های 12 و 13 آیفون را پشتیبانی می کند. ای اس آر دارای توان خروجی 18 وات است که با سرعت بیشتری دستگاه شما را شارژ می کند.

ویژگی های ESR:

پشتیبانی از قابلیت PD جهت تسریع در روند شارژ دستگاه

دارای فناوری کنترل دما و جلوگیری از گرم شدن بیش از حد گوشی

مزایای استفاده از شارژر وایرلس آیفون 11

تا اینجا پاسخ به این سوال که آیا آیفون 11 شارژر وایرلس دارد؟ را داده ایم. در ادامه به بررسی مزایای استفاده از شارژرهای بی سیم و جایگزین کردن آنها با شارژرهای کابلی می پردازیم:

1- عدم درگیری کابل ها

در استفاده از این نوع شارژر هیچ کابلی دخالت ندارد، همچنین دغدغه دسترسی به پریز برق از بین می رود. با این حال با انتخاب پد بزرگتر در این نوع شارژر می توانید از شارژ همزمان چند دستگاه بهره مند شوید.

2- سازگاری با دستگاه های مختلف

از آنجا که شارژرهای بی سیم دارای استاندارد جهانی هستند، می توان دستگاه های دارای این قابلیت را با آنها شارژ کرد.

3- اتصال مطمئن و ایمن

با توجه به اینکه شارژ دستگاه توسط دستگاهی بدون کابل انجام می شود، امکان خطر برق گرفتگی در این روش کاهش می یابد.

4- دوام و ماندگاری بالا

با توجه به اینکه در شارژرهای وایرلس خبری از کابل و پورت USB نیست، امکان خرابی دستگاه نیز کاهش می یابد. همچنین در صورت استفاده از شارژرهای وایرلس، عمر کابل شارژ ها افزایش می یابد چون به ندرت استفاده می شوند.

5- عدم گرم شدن بیش از حد دستگاه

از قابلیت های فوق العاده شارژرهای وایرلس، خاموش شدن آن بلافاصله پس از شارژ دستگاه مورد نظر است. در این صورت علاوه بر هدر رفتن انرژی کمتر، از باتری دستگاه نیز محافظت شده و باعث جلوگیری از گرمای بیش از حد آن می شود.

معایب استفاده از شارژر وایرلس برای آیفون 11

شارژرهای وایرلس علاوه بر مزایای گفته شده از معایبی به شرح زیر برخوردار است:

  • عدم جابجایی دستگاه در هنگام شارژ
  • کاهش سرعت شارژ در شارژرهای بی سیم نسبت به شارژرهای کابلی
  • برخورداری از قیمت بالا در مقایسه با انواع کابلی

قیمت شارژر وایرلس آیفون 11

انواع مختلفی از شارژر وایرلس اپل و آیفون وجود دارد که قیمت هر یک از آنها با توجه به برند، عملکرد و قابلیت های محافظت از گوشی تعیین می شود. اما ناگفته نماند که قیمت شارژر وایرلس در مقایسه با نوع کابلی آن بالاتر خواهد بود.