مراقبت های قبل و بعد از کاشت مو

منتشر شده در: 12 شهریور 1401 ، 14:14

مراقبت های قبل از کاشت مو

کاشت مو به سه مرحله تقسیم شده و در مرحله اول با استفاده از ابزارهای خاص برداشت انجام می شود. در مرحله بعدی تارهای مو به محل مدنظر تعبیه می شوند که محل مربوطه باید قبلا ضدعفونی شده باشد. در پایان این پروسه که مرحله ای بسیار سخت می باشد، باید تارهای مو به ناحیه گیرنده انتقال داده شود. با توجه به اینکه هر یک از روش های پیوند مو، دارای مراحل و تکنیک های مختلفی هستند، بهتر است قبل از اقدام به کاشت مو بررسی های لازم در این زمینه انجام شود. به منظور اقدام به پیوند مو، با مراجعه به متخصص و پزشک مربوطه به شما پیشنهاد خواهد شد که یک سری مراقبت ها قبل از انجام پیوند مو را رعایت کنید. مراقبت های قبل از پیوند مو بسیار مهم بوده و حتما نسبت به مراقبت های قبل از کاشت حساس عمل کنید.

دو هفته قبل از کاشت از مصرف الکل و سیگار خودداری کنید. یک سری از داروهایی که نیاز به مصرف دارید، باید تحت نظر پزشک در دو هفته قبل از کاشت استفاده نمایید. از جمله این داروها می توان به داروهای ضدالتهاب، داروهای ضد انعقاد خون، داروهای خواب آور، داروهای درمان ریزش مو و ... اشاره کرد. از رنگ مو به هیچ وجه استفاده نکنید. از انجام فعالیت های سنگین که سبب تعریق بدن می شود، خودداری نمایید. یک روز قبل از انجام پیوند مو، از مصرف داروهای ایبوپروفن و ناپروکسن خودداری کنید. اگر سابقه بیماری های قلبی، دیابت یا صرع را دارید بهتر است با پزشک متخصص خود در میان بگذارید. هم چنین انجام یک سری آزمایش هایی که پزشک تجویز کرده است، در اولویت قرار دهید. 

کاشت مو

مراقبت های پس از کاشت مو

مراقبت های کاشت مو تنها به قبل از اجرای آن محدود نمی باشد. به همین منظور نباید فکر کنید که دیگر پس از کاشت نیازی به مراقبت ندارید. چرا که عدم رعایت صحیح مراقبت های پس از کاشت، می تواند عوارض جانبی به دنبال داشته باشد. به همین منظور برای اینکه بتوان عوارض پس از کاشت و پیوند مو را به حداقل برسانید، حتما مراقبت های پس از کاشت و توصیه های پزشک را جدی بگیرید. برخی از مخاطبان به دلیل بی توجهی به مراقبت های بعد از پیوند، با عفونت و ریزش شدیدی مواجه می شوند. اگر می خواهید از هرگونه عوارضی پس از پیوند در امان باشید لطفا توصیه های پزشک متخصص خود را در اولویت فعالیت های روزانه تان قرار دهید. در ادامه به برخی از مواردی که حتما باید رعایت شود اشاره خواهیم کرد:

  • بهتر است در شب اول پس از کاشت، از کمپرس یخ استفاده کنید. کمپرس یخ از متورم شدن ناحیه جلوگیری کرده و درد ناشی از کاشت را کاهش می دهد. 
  • از رانندگی کردن در همان روز پس از کاشت خودداری کنید. استفاده از مسکن معمولی برای کاهش درد مجاز می باشد. استفاده از آنتی بیوتیک به منظور جلوگیری از عفونت بسیار مهم می باشد.
  • به منظور پیوند بهتر گرافت های کاشت شده، از رژیم غذایی مناسبی استفاده کنید. استفاده از میوه و سبزی و گوشت ماهی برای افرادی که پیوند مو انجام داده اند، بسیار مفید می باشند. 
  • در مدت زمانی که استراحت می کنید به پشت دراز کشیده و سعی کنید سرتان را کمی بالاتر از بدن قرار دهید. 

 

نحوه رویش مو پس از انجام عمل کاشت مو

پس از انجام عمل کاشت مو، بی صبرانه منتظر مشاهده نتیجه آن هستید که در این راستا بهتر است بدانید روش مو پس از کاشت در همان ثانیه اول آغاز می شود. اما اینکه بتوان نتیجه نهایی را مشاهده کرد تا حدودی زمان بر خواهد بود. به گونه ای که احتمال دارد تا دو سال پس از کاشت، رویش مو ادامه داشته باشد. نحوه رویش مو پس از پیوند مو، کاملا به تکنیک کاشت و بانک موی فرد بستگی داشته و به همین منظور نمی توان زمان مشخصی را برای نتیجه نهایی کاشت در نظر گرفت. پیشنهاد می شود این پروسه را با آرامش بیشتری سپری کرده و آستانه صبر خود را افزایش دهید.

در هفته اول پس از کاشت ممکن است شاهد تورم و قرمزی در قسمت های پیشانی و پوست سر باشید که این امر به دلیل تثبیت شدن فولیکول های کاشته شده رخ می دهد. در هفته دوم پس از عمل تمامی تورم ها و قرمزی سر از بین رفته و تمامی زخم های کاشت ترمیم می شوند. پس از گذشت 20 روز از عمل پیوند مو، شاهد ریزش تار موهای تازه خواهید بود که این امر به دلیل شوک وارد شده به فولیکول ها رخ داده و پس از ریزش، وارد مرحله استراحت خواهند شد. شروع رشد موهای جدید در ماه دوم مشاهده شده و تارهای جدید نازک و کم پشت خواهند بود. برای این که بتوان حدود 90 درصد از رویش موهای کاشت شده را مشاهده کنید باید تا یکسال صبر نمایید. اما در طی گذشت 2 سال پس از کاشت می توان گفت موهایتان به ضخامت طبیعی رسیده و تراکم دلخواهی از رشد موهایتان را مشاهده خواهید کرد. 

کاشت مو

انتخاب بهترین کلینیک کاشت مو

امروزه با توجه به اهمیت پیوند و کاشت مو، و روی آوردن بسیاری از مخاطبان به این روش درمانی شاهد راه اندازی کلینیک های متعددی در این حوزه کاری هستیم. در این میان هر یک از کلینیک های زیبایی و سلامت با بهره مندی از امکانات مختلف به فعالیت مشغول هستند. متقاضیان کاشت و پیوند مو بایستی قبل از اقدام به عمل، اطلاعاتی از رزومه کاری کلینیک مدنظر به دست آورند. پس از اطمینان از کیفیت خدمات ارائه شده می توانند وارد پروسه کاشت شوند. کلینیک تخصصی کاشت مو بیرانوند یکی از معتبرترین و قابل اعتمادترین مراکز خدماتی در این حوزه می باشد. شما می توانید با انتخاب مجموعه کاشت مو بیرانوند با بهترین روش های روز دنیا و با بهداشتی ترین دستگاه ها از ریزش موهای سرتان خلاص شوید. پیوند مو با جدیدترین متدهای دنیا و بهره مندی از با کیفیت ترین دستگاه ها  زیر نظر متخصصین از جمله مزیت های انتخاب مجموعه کاشت  و پیوند مو بیرانوند می باشد.