هرآنچه باید در مورد کاندوم بدانید

منتشر شده در: 30 شهریور 1401 ، 14:48

هرآنچه باید در مورد کاندوم بدانید

کاندوم

برای آنکه رابطه جنسی لذت بخش و بدون عارضه باشد، زوجین از وسایل بهداشتی مختلفی استفاده می‌کنند که یکی از آن‌ها کاندوم است. کاندوم برای برقراری رابطه جنسی محافظت شده، نقش بسیار مهمی را بازی می‌کند. اما شاید تمامی اطلاعات لازم در خصوص این این وسیله جلوگیری از بارداری ندانید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با یکدیگر هر آنچه که درباره کاندوم لازم است بدانید را مورد بررسی قرار دهیم.

کاندوم چیست؟

کاندوم یکی از مهم‌ترین و البته روتین‌ترین ابزارهای جلوگیری از بارداری است که مزایای زیادی دارد. این وسیله که هم نوع زنانه و هم مردانه آن وجود دارد، در برندها و انواع مختلفی تولید می‌شود. استفاده از بهترین نوع کاندوم می‌تواند تجربه رابطه جنسی ایمنی را برای زوج‌ها به ارمغان آورد.

کاندوم درواقع پوششی بسیار قابل انعطاف است که در جنس‌های مختلفی ساخته می‌شود. این ابزار بهداشتی جنسی، اغلب توسط آقایان مورد استفاده قرار می‌گیرد تا از ورود اسپرم به واژن خانم ممانعت شود. اما همان‌طور که گفته شد، کاندوم زنانه نیز برای این منظور ساخته و به بازار عرضه شده است.

چرا باید از کاندوم استفاده شود؟

کاندوم یکی از بهترین وسیله‌های بهداشت جنسی است که می‌تواند به صورت دائم استفاده شده و در صورت به کارگیری درست آن، هیچ عارضه‌ای نخواهد داشت.

همچنین کاندوم از مطمئن‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از بارداری‌های ناخواسته است که می‌توان تا همیشه و به صورت دائمی از آن استفاده کرد. ضمن آنکه این وسیله دارای انواعی با رنگ، بو، طعم، بافت، جنس و اندازه‌های گوناگون با سلیقه‌های مختلف است که می‌تواند لذت رابطه جنسی را دوچندان نماید. ضمن آنکه تهیه آن بسیار آسان و ارزانقیمت بوده و شما می‌توانید از مراکز معتبر، بهترین نوع کاندوم را تهیه کنید. برای تجربه بهتر، خرید کاندوم از موتن رو را امتحان نمایید. در این فروشگاه آنلاین شما می‌توانید انواع کاندوم باکیفیت و باقیمت مناسب را تهیه کنید.

جلوگیری از بارداری با کاندوم

مزایای استفاده از کاندوم

برای آنکه با این وسیله بهداشت جنسی بهتر آشنا شوید، لازم است تا مزایای آن را نیز بشناسید:

جلوگیری از بارداری

یکی از ابتدایی‌ترین کارهایی که کاندوم می‌تواند انجام دهد، جلوگیری از بارداری‌های ناخواسته است. از آنجایی که این وسیله روی آلت مرد قرار می‌گیرد، در حالت انزال از ورود اسپرم به واژن جلوگیری می‌کند. به این ترتیب بارداری‌های ناخواسته صورت نخواهد گرفت.

پیشگیری از بیماری‌های جنسی

همان‌طور که می‌دانید، بیماری‌های جنسی به راحتی میان شریک‌های جنسی رد و بدل می‌شوند. یکی از مزایایی که این وسیله بهداشت جنسی داراست، پیشگیری از بیماری‌های جنسی است. ایدز، هپاتیت، زگیل تناسلی و ... از جمله بیماری‌های مقاربتی هستند که با استفاده از کاندوم می‌توان از انتقال آن جلوگیری کرد.

جلوگیری از زودانزالی

لازم به ذکر است که انواع مختلفی از کاندوم و در برندهای مختلفی مانند انواع کاندوم کاپوت، کدکس و ... وجود دارند. برخی از این مدل‌ها حاوی مواد تاخیری بوده که می‌توانند مدت زمان رابطه جنسی را افزایش دهند. به همین دلیل استفاده از چنین کاندوم‌هایی، از زود انزالی جلوگیری خواهند کرد.

جلوگیری از حساسیت

برخی از خانم‌ها، به مایع منی آقا حساسیت دارند و می‌توانند مشکلاتی را تجربه کنند. استفاده از کاندوم می‌تواند از بروز این حساسیت‌ها جلوگیری کرده و رابطه جنسی لذت بخشی را فراهم خواهد کرد.

انواع کاندوم

همان‌طور که گفته شد، انواع مختلفی از این وسیله بهداشت جنسی وجود داشته که می‌توانید تهیه نمایید. در ادامه با انواع آن بیشتر آشنا خواهید شد.

کاندوم ساده یا کلاسیک

این نوع از کاندوم‌ها بسیار محبوب بوده و اتفاقا افراد زیاد از آن استفاده می‌کنند. این کاندوم بیشتر در جنس لاتکس یافت می‌شوند و برای استفاده عموم جذابیت دارد. ضمن آنکه برندهای مختلفی این نوع کاندوم را تولید و به بازار عرضه کرده‌اند که خرید کاندوم کدکس ساده یکی از بهترین گزینه‌ها در میان سایر برندها است.

کاندوم تاخیری

دسته دیگر کاندوم‌ها، کاندوم‎‌های تاخیری هستند. به دلیل استفاده از لیدوکائین در این کاندوم‌ها، مدت زمان رابطه جنسی افزایش یافته و با انزال دیرتر، زوج‌ها می‌توانند رابطه جنسی طولانی‌تری را تجربه نمایند. این کاندوم‌ها برای زوج‌هایی که مایل به تجربه رابطه جنسی طولانی هستند، گزینه‌های مناسبی خواهند بود.

کاندوم خاردار

از آنجایی که روی لایه بیرونی این کاندوم‌ها، شیارهایی وجود دارد، به کاندوم‌های خاردار معروف هستند. این دسته از کاندوم‌ها، میل جنسی خانم‌ها را افزایش داده و از طرف دیگر به ارگاسم رسیدن آن‌ها کمک شایانی می‌کند. البته برای استفاده از این کاندوم‌ها، بهتر از ژل لوبریکانت استفاده گردد تا از بروز درد در خانم‌ها جلوگیری شود.

نوع دیگری از کاندوم‌های خاردار وجود داشته که به کاندوم‌های فضایی معروف هستند. از آنجایی که روی لایه بیرونی این کاندوم‌ها دکمه‌های برجسته‌ای تعبیه شده است، سبب تحریک خانم‌ها در بالاترین سطح خواهد شد.

کاندوم میوه‌ای و طعم دار

از آنجایی که این دسته از کاندوم‌ها طعم دارند، برای کسانی که تمایل به برقراری رابطه دهانی دارند، گزینه‌های مناسبی هستند.

کاندوم‌های شب رنگ

همان‌طور که از نام آن مشخص است، این کاندوم‌ها فانتزی بوده و کسانی که می‌خواهند تنوعی در رابطه جنسی خود داشته باشند، از این کاندوم‌ها نیز استفاده می‌کنند.

نکات مهم خرید کاندوم

درست است که استفاده از کاندوم یکی از بهترین روش‌های جلوگیری از بارداری و پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی است، اما برای خرید کاندوم، باید نکاتی را مد نظر قرار دهید. به عنوان مثال یکی از مهم‌ترین موارد، توجه به تاریخ انقضای کاندوم است. در صورتی که تاریخ انقضای کاندوم به پایان رسیده باشد، عملا این وسیله قابلیت خود را از دست داده و نمی‌تواند آن نقش محافظت کننده را به خوبی بازی کند.

همچنین توجه به جنس و کیفیت کاندوم نیز باید در بالاترین سطح صورت گیرد. یک کاندوم باکیفیت است که می‌تواند به شما اطمینان خاطر از عدم پاره شدن هنگام رابطه را دهد. چرا که کاندوم‌های بی‌کیفیت و نامرغوب، ریسک بالایی برای پاره شدن دارند. ضمن آنکه باید توجه باشید که شریک جنسی شما با کدام جنس از کاندوم راحت‌تر بوده و به آن حساسیت ندارد. در نظر گرفتن این نکات است که می‌تواند لذت رابطه جنسی را برایتان دوچندان کند.

با کاندوم آرامش را در رابطه جنسی تجربه کنید

با توجه به آنچه که گفته شد، کاندوم یکی از بهترین روش‌های مراقبت جنسی است که تمامی افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. برای آنکه بتوانید بهترین کاندوم را خریداری کنید، می‌توانید به فروشگاه آنلاین مو تن رو مراجعه کرده و ضمن مقایسه انواع کاندوم با یکدیگر، بهترین مدل را با قیمتی بسیار مناسب تهیه نمایید.